מכה לתושבי שדרות: ניסן סוגרת המפעל ומפטרת 100 עובדים

חזי ניסן, תעשיין ובעל השליטה בחברה: "כתעשיין אני מקבל החלטה זו בלב כבד, אך אני שלם עם העובדה שהחלטת הדירקטוריון התקבלה רק לאחר שהוכח מעל לכל ספק שאין אופק עסקי לפעילות במתכונתה הנוכחית"

מכה לתושבי שדרות. חברת ניסן תעשיות רפואיות הודיעה היום (א') כי היא נאלצת להפסיק את פעילות הייצור בתחום מוצרי החבישה בישראל ובכלל זה סגירת פעילותו של מפעל החברה בשדרות, בו מועסקים כ-100 עובדים. זאת, בתום ארבע שנים רצופות של הפסדים שהסתכמו בלמעלה מ-10 מיליון שקלים ולאחר הזרמת בעלים של 12 מליון שקלים.

בניסן מציינים כי הרקע לסגירה נעוץ במספר גורמים ביניהם: תחרות גוברת מחו"ל, עלייה משמעותית של תשומות הייצור וירידה בהיקף הייצוא לאירופה. יודגש כי על אף השליטה של החברה בשוק המקומי, המגמות המתמשכות של עלייה במחירי חומרי הגלם, לחצי מחיר מצד הלקוחות, מוסדות בריאות, וזליגת יבוא מוצרים מתחרים מדרום מזרח אסיה, הביאו לכך שלמפעל במתכונתו הנוכחית אין אופק כלכלי, והמשך הפעלתו לאורך זמן, במתכונות זו, עלול לגרום להרעה מהותית נוספת, אף מעבר להפסדים שהצטברו.

בחברה מוסיפים כי ההחלטה החלה להתגבש עוד בימי המתיחות בדרום, במהלכם סבלה פעילות המפעל משיבושים בלתי פוסקים ומירידה מהותית בתפוקות הייצור. ההחלטה לא נתקבלה עד כה מתוך תקווה לשינוי מגמה הן במצב הביטחוני והן בסביבה העסקית.

בכוונת החברה לפעול, במהלך התקופה האמורה, ככל שיעלה בידה, על מנת למצות אפשרויות, ככל שישנן, לשמירת שלד מתכונת הפעילות של המפעל בבעלות שונה, וכן על מנת לאפשר ללקוחות החברה לגבש מקורות אספקה חלופיים.

חזי ניסן, תעשיין ובעל השליטה בחברה, ציין כי "כתעשיין אני מקבל החלטה זו בלב כבד, אך אני שלם עם העובדה שהחלטת הדירקטוריון התקבלה רק לאחר שהוכח מעל לכל ספק שאין אופק עסקי לפעילות במתכונתה הנוכחית"

ניסן תעשיות רפואיות עוסקת, באופן ישיר או באמצעות חברות בנות בשליטתה, בייצור מוצרי חבישה, בדים לא ארוגים ומכשור רפואי. במפעלי הקבוצה בישראל מועסקים למעלה מ- 300 עובדים בפריפריה: בשדרות, בטבריה ובקיבוץ שמיר הסמוך לקריית שמונה. בנוסף לקבוצה מפעלים בצרפת ובארה"ב.

בשנת 1994 החברה הונפקה בבורסת תל אביב. מפעל ייצור מוצרי החבישה הוקם בשנת 1983 בתל אביב ובשנת 1990 הועתק לשדרות תוך הרחבת כושר הייצור.