סלקום משיקה משחק חברתי סלולרי מבוסס מיקום

המשחק החדש "מטרופולין" הוא חלק מפעילות התוכן של סלקום אחרי הפרויקטים "אהבה ראשונה", "קן הקוקייה" ו"מגודלים" ■ היקף ההשקעה בפיתוח המשחק נאמד בכמיליון שקל

סלקום מדיה, חטיבת התוכן של חברת סלקום, תשיק השבוע משחק חברתי סלולרי מבוסס מיקום - כך נודע ל"גלובס". המשחק, שייקרא "מטרופולין", ישלב בין מרכיבים של תחרות בעולם המציאותי, לבין מרכיבים של תחרות בעולם הווירטואלי על בסיס החברים בפייסבוק.

היקף ההשקעה בפיתוח המשחק נאמד בכמיליון שקל, והוא פותח על-ידי אפי בן-משה, סמנכ"ל פיתוח ומוצרים בלוגיה, זרוע התוכן של סלקום.

את המשחק ניתן להוריד בחינם הן כאפליקציית iPhone והן מהאתר הסלולרי המתאים את הפורמט למכשיר הסלולר. המשחק הוא כלל-ארצי ומבוסס על מיפוי של חברת "מפה".

לאחר ההורדה והרשמה באמצעות חשבון פייסבוק, משתמשים מקבלים 50 אלף נקודות, המאפשרים להם להסתובב בעיר או באזור שבו הם נמצאים ולהתחיל לרכוש ולצבור נכסים, בדומה למשחק המונופול. התחרות מתקיימת מול החברים בפייסבוק, כאשר כל פעולה שנעשית במשחק ניתנת לייצוא גם ל'קיר' האישי שברשת החברתית.

בדומה לשירות Foursquare, בכל פעם שמשתמש מגיע לאזור חדש - המשחק מזהה את מיקומו הגיאוגרפי (על-פי GPS מובנה בסלולר או על-פי אנטנות סלולריות), והמשתמש יכול לעדכן שהוא נמצא שם או לרכוש את הנכס ולהמשיך ולתחזק אותו.

המטרה היא לצבור כמה שיותר נכסים וכסף ולהתקדם בשלבי המשחק, כאשר בכל שלב מקבל המשתמש נקודות נוספות, ומוצעות לו יכולות המאפשרות לו לקדם או לעכב חברים אחרים במשחק.

יש לציין כי ניתן להמשיך את המשחק גם במחשב האישי, שבאמצעותו ניתן לקבל מבט מאקרו על המשחק, ולראות על גבי המפה עד כמה חזקים החברים שלכם במשחק.

במטרה לתמרץ את המשתמשים לשחק ב"מטרופולין", בסלקום השכילו להטמיע במשחק שיתופי-פעולה מסחריים, שיציעו למשתמשים הטבות רלוונטיות על בסיס המיקום שלהם. בין החברות שמשתפות פעולה במשחק נמצאות הרשתות יוגו, איסתא, אילנ'ס וצומת ספרים.

"לא מדובר בפרסום פולשני, אלא בהטבות שמתאימות ורלוונטיות לגולש", מדגיש בן-משה. "אלה חברות מסחריות שהשכילו להבין את הפוטנציאל שטמון במשחק".

פעילות זו היא חלק מפעילות התוכן של סלקום, במסגרתה נוצרו גם "מגודלים", "קן הקוקייה" ו"אהבה ראשונה", והיא מיועדת לקהל הצעירים.

המשחק ילווה בקמפיין טלוויזיוני ואינטרנטי, המוערך בכ-2.5 מיליון שקל.