המומחים ממליצים: 5 מניות ערך ישראליות אטרקטיביות

רוצים להשקיע בהתאם לגישת ההשקעות שלפיה פועל וורן באפט? קבלו 5 מניות מתחומים שונים בישראל ■ הממליצים: פעילים, מנורה מבטחים, הדס ארזים, תמיר פישמן ומגדל שוקי הון

שופרסל

ממליצה: ברורית פיין, אנליסטית בפעילים

שופרסל היא הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, עם נתח שוק של כ-36.5% מהשוק הבר-קוד ו-242 סניפים בפרישה רחבה.

כחלק מההתמודדות עם התחרות הגוברת, החלה שופרסל ביישום תוכנית אסטרטגית, הכוללת מעבר לפעילות בשלושה פורמטים (דיל, ביג ושלי) והשיקה את המותג הפרטי שלה, הכולל כ-1,300 מוצרים.

בנוסף, לשופרסל מועדון לקוחות המונה מעל ל-1.3 מיליון לקוחות, שאחראי על כ-80% מפעילות הרשת, כאשר לקוחותיה מחזיקים בכ-380 אלף כרטיסי אשראי של הרשת.

בעתיד, שופרסל מתכננת להעביר את סניפי הרשת לסדרנות עצמית, מהלך שצפוי לתרום לרווחיות כבר בטווח הקצר. בנוסף, החברה מתכננת לשפר ולייעל את מערכת הליבה ושרשרת האספקה - פרויקטים אשר צפויים לשפר את הרווחיות גם בטווח הארוך.

מרחב

ממליץ: מצביא רענן, מנהל השקעות במגדל שוקי הון

מרחב עוסקת בייצור ושיווק של כלים סניטריים, ברזים ומוצרי אינסטלציה מפלסטיק. החברה מוכרת לציבור הרחב הן בזכות בעלי המניות העיקריים (כתר וקבוצת פימי) והן בזכות חברות הבנות שכל אחת מהן מחזיקה במותג מוביל: חמת (ברזים), חרסה (כלים סניטריים) וליפסקי (תשומות בנייה מפלסטיק).

מרחב הצליחה להניב למשקיעים בעשור האחרון תשואה של פי 5 על השקעתם. החברה יוצרת שיפור מתמיד במרווחים התפעולים והגולמיים, ובמקביל התגברה על המשבר הפיננסי.

בנוסף לכך, למרחב יש היסטוריה של חלוקת דיבידנדים ובשנים האחרונות זכו בעלי המניות שלה לתשואת דיבידנד ממוצעת של כ-13%. לאחרונה החברה הודיעה על כוונתה לבצע חלוקת דיבידנד מיוחדת הנותנת למשקיעה תשואה של כ-30%.

נייר חדרה

ממליצה: יסמין אורנשטיין, אנליסטית במנורה מבטחים פיננסים

נייר חדרה היא חברה תעשייתית ותיקה הפועלת במספר תחומים: ייצור ומכירה של ניירות אריזה וקרטון, איסוף ומחזור פסולת נייר, שיווק צרכי משרד, ייצור מוצרי צריכה מתכלים (באמצעות החזקה בחוגלה-קימברלי), וייצור ושיווק ניירות כתיבה והדפסה.

לחברה שלושה מנועי צמיחה עיקריים: בטווח הקצר ניתן לצפות לשיפור משמעותי בפעילות בתחום הנייר בעקבות הפעלת "מכונה 8" - מערך ייצור חדש שעתיד להכפיל את כושר הייצור של החברה. בטווח הבינוני, נייר חדרה צפויה להציג שיפור בפעילות בטורקיה שצמחה בשנים האחרונות בקצב מהיר. ובטווח הארוך החברה מתכננת לפעול להקמת תחנת כוח על בסיס גז שתייצר כ-240 מגה ואט.

מאז מארס ירד מחיר המניה בכ-15%, ולהערכתנו המחיר הנוכחי אטרקטיבי ונוח לרכישה.

אסם

ממליץ: יאיר דרורי, מנהל השקעות בתמיר פישמן

אסם היא חברת ערך קלאסית, שב-14 השנים האחרונות מציגה תמונה מרשימה ביותר של עלייה רצופה ברווח התפעולי. החברה מחזיקה גם בטבעול ובסלטי צבר, האחראים לצמיחה במכירות החברה בחו"ל, והפעילות בארץ צומחת לאורך השנים יותר מהשוק.

קברניטי החברה מוצאים דרכים שתורמות לשיפור הרווחיות התפעולית שעמדה על 12.8% בשנה שעברה, ואין ספק שהחיבור לנסטלה תורם לכך רבות.

מחיר המניה אינו זול ביחס למתחרות, אולם יש לקחת בחשבון שלאסם אין חוב פיננסי, וכי שיעור ההיוון כחברה היחידה בישראל המדורגת AAA, נמוך משל כל חברה אחרת במעו"ף. לכן, גם במכפיל 15 לרווחי 2011, ההשקעה בחברה מספקת אלטרנטיבה ראויה למשקיע הסולידי.

חלל תקשורת

ממליץ: ארז קפיטולניק, מנהל המחקר בהדס ארזים

חלל תקשורת נסחרת במדד ת"א 100 בשווי שוק של כ-1.2 מיליארד שקל ונהנית מהנהלה מצוינת ובעלות של חברה חזקה ויציבה (יורוקום). למרות שמאפייני פעילותה מתאימים לחברת ערך, כיום עומדת החברה בפני הגדלה מהותית בכושר הייצור כך שקצב הצמיחה החזוי מזכיר כעת חברת צמיחה.

החברה עוסקת במכירת מקטעי לוויין של הלוויינים שברשותה. מדובר בפעילות שמרנית ויציבה המזכירה באופייה פעילות של נדל"ן מניב.הענף מתאפיין בחסמי כניסה גבוהים ובנאמנות לקוחות והוא נשלט על ידי מספר קטן יחסית של שחקנים. במקביל, הביקוש למקטעי לוויין הולך וגדל.

כיום מפעילה חלל תקשורת את לווייני עמוס 2 ועמוס 3 הפועלים בתפוסה כמעט מלאה, והיא צפויה לשגר בשנים הקרובות שלושה לוויינים נוספים.