הדוכסית פרגי ממשיכה להסתבך: על סף פשיטת רגל

זאת, בשל חובות של 5 מיליון ליש"ט‏‎‎‏ ■ סכום החובות נוגע לחובות אישיים ועסקיים שלה משני צדי האוקיינוס האטלנטי ‏‎‎‏ מלכת בריטניה "מודאגת עמוקות" מהחובות, שגדולים פי שניים מכפי שחשבו עד כה ‏

‎‎הדוכסית מיורק, שרה פרגוסון, ניצבת בפני חובות של כמעט 5 מיליון ליש"ט, שגורמים לדאגה עמוקה במשפחת המלוכה הבריטית, שחוששת כעת שהאופציה הטובה ביותר שלה היא פשיטת רגל - דיווח הבוקר השבועון "סאנדיי טלגרף".

לפי השבועון, לפחות יועץ פיננסי בכיר אחד לארמון בקינגהם המליץ על פשיטת רגל מרצון של הנסיכה, למרות שזו תגרום מבוכה רבה למלכה, לדוכס מיורק (הנסיך אנדרו, 50, בעלה לשעבר של פרגוסון, השניים התגרשו ב-1996 אחרי 14 שנות נישואים) ולאחרים. ככל הידוע, המלכה "מודאגת עמוקות" מן החובות, שגדולים פי שניים מכפי שחשבו עד כה.

לפי העיתון, דיוויד קמרון, ראש הממשלה, קיבל אפילו תדריך בנושא, והבעיה נדונה כנראה באחת משיחותיו השבועיות בארבע עיניים עם המלכה. שום חבר בכיר במשפחת המלוכה לא הוכרז אי פעם פושט רגל.

מקור מקורב לדוכס יורק מסר ל"טלגרף" שהדוכס, הנסיך אנדרו (בנם השלישי של אליזבת ופיליפ), מתכנן ביחד עם עוזריו "תוכנית חילוץ" לגרושתו, בידיעה שהיא נואשת להימנע מפשיטת רגל. מבחינתו, צעד כזה יהיה מביך מאחר שהוא מכהן כנציג המיוחד של בריטניה לסחר בינלאומי ולפיתוח.

הסכום שחייבת הדוכסית נוגע לחובות אישיים ועסקיים שלה משני צדי האוקיינוס האטלנטי. ככל הידוע, קצת יותר ממחצית הסכום קשור לחובות בארה"ב, שם הוצאותיה המשפטיות של פרגוסון יצאו מכלל שליטה. רק הריבית על החוב היא כמה אלפי ליש"ט בשבוע, ולדוכסית אין מקורות הכנסה לפרוע אותה.

‏‎‎סדרת מבוכות

‎‎זו האחרונה בסדרת מבוכות שהדוכסית גרמה לבית המלוכה בעשרים השנים האחרונות, אבל בעלה לשעבר עדיין תומך באם שתי בנותיו, הנסיכות ביאטריס ויוג'יני.

במאי, הדוכסית היתה קורבן ל"עקיצה" של צהובון שכתב שהיא הציעה למכור גישה עיתונאית לבעלה לשעבר תמורת חצי מיליון ליש"ט. היא צולמה על ידי כתב סמוי של "ניוז אוף דה וורלד" כשהיא מקבל מקדמה של 40 אלף דולר. מאוחר יותר היא התנצלה על "טעות רצינית בשיקול הדעת" ואמרה שהדוכס מיורק לא ידע דבר על מעשיה.

לדברי "סאנדיי טלגרף", מקורות בכירים המקורבים למשפחת המלוכה מסרו בעבר שהדוכס מיורק שילם חוב גדול שצברה רעייתו לשעבר לפני פרסום פרשת ניוז אוף דה וורלד. "הדוכס עדיין מחבב אותה מאוד, והוא להוט לראות שהיא לא נכנסת לצרה כזו שלא תוכל להיחלץ ממנה", מסר מקור בכיר.

‎‎נאיבית ונדיבה

‎‎לדברי המקור, "הדוכסית נאיבית בצורה בלתי רגילה. היא שכרה את שירותי עורכי דין אמריקנים מבלי להבין שכאשר הם מופיעים בלוויית שלושה עוזרים, הם מפעילים מונה כספים ענקי. שכר הטרחה של עורכי דין בארה"ב הוא אדיר, ולפתע הגיעו חשבונות מאסיביים. זו הבעיה הכי גדולה שלה. לדוכסית אין מושג אמיתי על כסף. תפסו עליה טרמפ אנשים שלא היו ישרים ולא הסבירו לה איך מצטברים החשבונות".

עוד מסרו המקורות ש"היא גם נדיבה בצורה מטורפת כלפי אנשים רבים. היא תמיד שולחת מתנות יקרות מבלי לעצור לשנייה ולחשוב כמה הכול עולה. מי שסובל הם הקצב, האופה ובעל חנות העיתונים המקומית שלה, שלהם היא עדיין חייבת כסף".

במחצית שנות ה-80 צברה הדוכסית חובות בסך 4.2 מיליון ליש"ט, אך אז, בגיל 35, היא הקדישה 4 שנים לעשיית רווחים בארה"ב, שם היא כתבה את האוטוביוגרפיה שלה, כדי לסלק את חובותיה. הפעם, בגיל 50, המצב קשה בהרבה כי יכולת ההשתכרות שלה בארה"ב צנחה ביחד עם אמינותה.

ההוצאה לאור האמריקנית הרטמור, שפרסמה את האוטוביוגרפיה שלה וגבתה כספים עבור ציטוטים ממנה והופעות שלה בתקשורת, נסגרה בשנה שעברה עם חובות של כמיליון דולר.