המשטרה: להעמיד לדין את הרב מרדכי אלון בגין מעשים מגונים

הרב מרדכי אלון חשוד בביצוע מעשים מגונים בכוח ומעשים מגונים בקטין ■ לטענת המשטרה, נמצאה תשתית ראייתית נגדו ■ פרקליטו: "בדיקה מעמיקה תבהיר כי הרב אלון לא ביצע כל עבירה; נמשיך להיאבק על האמת"

משטרת ישראל ממליצה לפרקליטות להעמיד לדין את הרב מרדכי אלון, בחשד לביצוע מעשים מגונים בכוח ומעשים מגונים בקטין. היום (א') הגישה המשטרה לפרקליטות את סיכום החקירה שערכה בעניינו של אלון, וממנו עולה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד הרב.

כזכור, ב-18 בפברואר השנה, התקיים דיון אצל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בהשתתפות פרקליט המדינה, משה לדור, וראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ, בנוגע להמלצת המשטרה לקיים בדיקה במטרה לבדוק פרסומים ותלונות שונות שהגיעו לפורום "תקנה" בעניינו של הרב מרדכי אלון.

במהלך עבודת הצוות נערכו מספר בדיקות לאיתור מתלוננים שנפגעו מינית על-ידי הרב אלון. תוך כדי מהלכי הבדיקה אותר מתלונן שהביע את הסכמתו למסור עדות מפורטת אודות מעשים מגונים בכוח בתקופת היותו קטין שבוצעו בו על-ידי הרב אלון בשנים 2005-2006.

לאחר שבוצעו מספר בדיקות שחיזקו את עדות המתלונן, הוחלט בדיון אצל היועמ"ש בחודש יולי האחרון לפתוח בחקירה פלילית. במסגרת החקירה נחקר באזהרה הרב אלון בחשד לביצוע מעשים מגונים בכוח ומעשים מגונים בקטין.

כמו כן, במהלך החקירה פנה מתלונן נוסף כנגד הרב אלון בגין עבירות של מעשים מגונים בקטין. הרב אלון זומן לחקירה נוספת תחת אזהרה בהמשך לתלונה זו. בסיום החקירה הוא שוחרר, וכעת ממליצה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום.

עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של הרב אלון, מסר בתגובה: "בדיקה מעמיקה תבהיר כי הרב אלון לא ביצע כל עבירה, ולכן בסופו של דבר לא יוגש נגדו כתב אישום. הרב שיתף פעולה בחקירה, בה שלל כל מעשה עבירה. הרב ימשיך להיאבק על האמת ועל שמו הטוב".