כפי שנחשף ב"גלובס": אושר מתווה עקרוני לפיתוח קידוח "תמר"

השר עוזי לנדאו אישר היום לחברת נובל אנרג'י ולשותפותיה לפתח את שדה הגז הטבעי "תמר" במתווה של צינור כפול מהמאגר לאסדת הפקה שתיבנה בסמוך לזו של ים תטיס (מרי B), ומשם יוזרם הגז הטבעי למתקן הקליטה הקיים באשדוד

כפי שנחשף אמש (ב') לראשונה ב"גלובס", משרד התשתיות בראשותו של השר עוזי לנדאו אישר היום לחברת נובל אנרג'י ולשותפותיה לפתח את שדה הגז הטבעי "תמר" במתווה של צינור כפול מהמאגר לאסדת הפקה שתיבנה בסמוך לזו של ים תטיס (מרי B), ומשם יוזרם הגז הטבעי למתקן הקליטה הקיים באשדוד.

משרד התשתיות הלאומיות וחברת נובל אנרג'י יסכמו תנאים להקמת כניסה נוספת לגז הטבעי בצפון הארץ, בהתאם לגידול בתפוקת הגז מקידוח "תמר", קיום תגליות חדשות, תמהיל ספקי הגז לישראל בעתיד ועוד.

במשרד התשתיות הלאומיות צופים כי בעקבות האישור, אספקת הגז הטבעי מקידוח תמר למשק הישראלי תתאפשר החל משנת 2013.

במשרד מבקשים לציין כי הצורך בהבאת הגז הטבעי למשק בשנת 2013 נובע משתי סיבות: מאגר מרי B לקראת הידללותו מפסיק לספק את הכמויות השנתיות שסיפק בתחילתו. כמו כן קיים גידול בביקושים במשק, דבר המגדיל את הפער בין הביקושים וההיצע לגז הטבעי במשק הישראלי.

משותפות תמר נמסר כי הם מברכים את שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, על החלטתו לאשר את פיתוח מאגר תמר באופן המבטיח אספקת גז טבעי למשק הישראלי במועד הנדרש. השותפויות ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם משרד התשתיות והגורמים המוסמכים, כפי שעשו עד היום, על מנת לקדם תוכניות פיתוח עתידיות של משק הגז בישראל.