ראשי המעונות לילדים מאיימים: לא נפתח את שנת הלימודים

ראשי המעונות: "שערי המעונות לא ייפתחו ביום ה-1 בספטמבר אם לא יינתן מענה תקציבי רציני והולם, חתום ומפורט, לדרישות השדרוג של מערכות הבטיחות והביטחון של הילדים, לכיסוי ההתייקרויות התפעוליות, לשיפור שכר העובדות ולקיום תנאי הפעלה נאותים"

מתחזק סימן השאלה סביב פתיחת שנת הלימודים במעונות המפוקחים על ידי משרד התמ"ת. בין המעונות נמצאים אלה של נעמ"ת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית ונשות חירות.

אחרי שההסתדרות איימה לנקוט בצעדים ארגוניים כדי לשפר את שכר המטפלות במעונות של ויצו ונעמ"ת, הודיעו היום (ג') כל ראשי הארגונים שמפעילים את המעונות כי גם הם לא יפתחו את שנת הלימודים אם לא יזכו לתוספת תקציב. יצוין כי המעונות של החברה למתנ"סים, המפוקחים ומסובסדים גם הם על ידי התמ"ת, לא הצטרפו למחאה והם יפעלו כרגיל.

"שערי המעונות לא ייפתחו ביום ה-1 בספטמבר אם לא יינתן מענה תקציבי רציני והולם, חתום ומפורט, לדרישות השדרוג של מערכות הבטיחות והביטחון של הילדים, לכיסוי ההתייקרויות התפעוליות, לשיפור שכר העובדות ולקיום תנאי הפעלה נאותים", כך איימו היום ראשי הארגונים. בשיחה עם "גלובס" הסביר אחד הגורמים המעורבים כי המדינה משיתה על המעונות הוצאות שונות בגין בטיחות מבנים והכשרת כוח אדם, כאשר בין היתר כל מעון חדש שנפתח מחויב להעסיק מנהלת בעלת תואר ראשון.

"אי אפשר לדרוש זאת מאיתנו מבלי לתקצב את המעונות בהתאם", הסביר הגורם. ראשי הארגונים כבר מאיימים כי השתת העלויות האלה תגולגל בסופו של דבר על ההורים: "מעונות היום לא ייפתחו אם מישהו יחליט להפתיע, וינסה בדקה ה-90 להטיל מעמסה תקציבית נוספת על כתפיהן של אימהות אשר נענו לקריאתכם ובחרו להצטרף למעגל העבודה".