דלק אנרגיה: השותפות עדיין לא אישרו את פיתוח "תמר"

גלובס tv עוד דיווחו היום השותפות דלק קידוחים ואבנר (הנמצאות בשליטת דלק אנרגיה) כי התקיימו כל התנאים למתן ההלוואה על ידי הבנקים המממנים, למימון חלקם של השותפות בפיתוח פרוייקט "תמר"

שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו אישר אתמול לשותפים בפרוייקט תמר לפתח את שדה הגז "תמר" במתווה של צינור כפול, בו יוזרם הגז הטבעי מהשדה לפלטפורמת הפקה, שתוקם בסמוך לפלטפורמה הקיימת של פרוייקט "ים תטיס" וממנה יוזרם בצנרת הקיימת למתקן הקבלה של פרוייקט ים תטיס הקיים באשדוד.

חברת נובל אנרג'י, מפעילת פרוייקט תמר, מסרה בהודעה לעיתונות מטעמה כי תוכנית פיתוח זו תאפשר הזרמת גז טבעי משדה תמר למשק הישראלי עד סוף שנת 2012 וכי תקציב הפרוייקט יהיה דומה לאומדן התקציב, שהוערך על ידה, בהתאם לתכנית הפיתוח המקורית לפיה צפוי היה הגז הטבעי לזרום למתקן קבלה בצפון הארץ.

כמו כן מסרה נובל כי במקביל לנ"ל ימשיכו השותפים בפרוייקט תמר לשתף פעולה עם משרדי הממשלה וגורמי התכנון השונים בקידום תוכנית מתאר ארצית, שתאפשר נקודת התחברות נוספת בצפון הארץ.

בחברת דלק אנרגיה מבהירים הבוקר (ד') כי תוכנית הפיתוח הנ"ל ותקציבה טרם אושרו על ידי השותפים וכי בשלב זה מדובר בהערכות בלבד של תקציב הפיתוח ולוחות הזמנים, שהתקבלו מנובל, אשר לגביהם לא קיימת עדיין ודאות.

עוד דיווחו היום השותפות דלק קידוחים ואבנר (הנמצאות בשליטת דלק אנרגיה) כי התקיימו כל התנאים למתן ההלוואה על ידי הבנקים המממנים, למימון חלקם של השותפות בפיתוח פרוייקט "תמר". השותפויות נמצאת בהליכים לקבלת פטור מניכוי מס במקור למלווים זרים.