פימקו: ה'פד' תומך בהשקעות מסוכנות ולא מפחית את האבטלה

"שוק התעסוקה לא יתאושש בקלות, בטח לא בעזרת הזרמה של 200 מיליארד דולר למערכת הבנקית" אמר קרסצ'נזי, מנהל השקעות בפימקו בראיון ל"בלומברג" ■ "מדיניות הממשלה צריכה לעודד השקעות ולא את הצריכה"

"החלטת הפדרל ריזרב לרכוש אג"ח ממשלתיות ולשמור על הריבית נמוכה, תתמוך בהשקעות ב"נכסי הסיכון" מבלי שתפחית את האבטלה" אומר מנהל ההשקעות, אנטוני קרסצ'נזי מפימקו. "התנודתיות הנמוכה נוטה להיות טובה לאקלים סביב הריבית, מה שדוחף את המשקיעים מחוץ לטווח הסיכון הכללי ולכך יש נטייה להשפיע לטובה על ההשקעות בנכסי הסיכון" (לדוגמא: מניות).

ההחלטה של הפדרל ריזרב שפורסמה אמש, להשקיע את כספי הקרן של האג"ח מגובות המשכנתאות באג"ח ממשלתיות, מהווה ניסיון ראשון מזה שנה של ה'פד' להעודד את ההתאוששות הכלכלית שהאטה בחודשים האחרונים.

ההחלטה המהווה הרחבה של המדיניות המוניטרית מצטרפת להודעה הקרועה של ה'פד' בשנה האחרונה כי יותיר את הריבית ברמתה האפסית עוד זמן ממושך. ההחלטות באות ימים אחדים לאחר דו"ח התעסוקה שהפתיע לרעה כשהצביע על גריעה גדולה מהצפי במספר המשרות בשוק העבודה, זה החודש השני ברצף.

"שוק התעסוקה לא יתאושש בקלות, בטח לא בעזרת הזרמה של 200 מיליארד דולר למערכת הבנקית" אמר קרסצ'נזי בראיון ל"בלומברג". לדעתו מדיניות הממשלה צריכה לעודד השקעות ולא את הצריכה והממשלה צריכה גם לבנות תוכניות להגברת היצוא.

נציין כי ביל גרוס, המנכ"ל המשותף בפימקו המנהלת את קרן האג"ח הגדולה בעולם, העלה ביוני את החזקותיו באגרות חוב ממשלתיות של ארה"ב לרמה הגבוהה ביותר זה 8 חודשים. הקרן רשמה בשנה שעברה תשואה של 13.6% ועקפה בכך 70% ממתחרותיה. פימקו מנהלת נכסים בהיקף של 1.1 טריליון דולר נכון לסוף חודש יוני.