הבורסה נפלה בשעה האחרונה: גבעות זינקה השבוע 11.6%

ביום א' תקבל גבעות את הדו"ח הראשוני על גודל מאגר "מגד5" ותשוב להפיק נפט ■ אפריקה סגרה שבוע בירידה מצטברת של 8% ■ כור וכלל ביט' ישקיעו 250 מ' ד' בקרן של קרדיט סוויס עם סעודיים וקטאריים

המדדים המובילים בתל אביב חתמו את שבוע המסחר בירידות שערים שהתגברו בשעת המסחר האחרונה. מדד המעו"ף, שהושפע בסיום מפרסום נתוני אקרו חלשים בארה"ב שגררו את החוזים בוול סטריט מטה, איבד היום כ-0.8% ושיעור ירידה זה גם מהווה את הסיכום השבועי. ת"א 100 נפל השבוע ב-1.35% ומדד התל-טק בלט השבוע בצניחה של כ-5.4%. בין המניות שבלטו השבוע נציין את אפריקה שבשבוע תנודתי במיוחד איבדה לסיכום כ-8%, לעומתה מניית גבעות זינקה השבוע ב-11.6% לקראת פרסום נתוני גודל מאגר הנפט ב"מגד 5" ביום א'. מחזור המסחר היום הסתכם ב-1.37 מיליארד שקל.

החששות בעולם נובעים מהפחד מפני "מיתון כפול" בכלכלה האמריקנית לאחר הצהרת ה'פד' משלשום כי קצב הצמיחה הכלכלית האט בחודשים האחרונים וצפוי להמשיך ולהאט בטווח הזמן הקצר, יותר ממה שנחזה קודם. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על המשך הירידות לאחר שאמש צנחו המדדים המובילים עד 3%.

"כל מהלך נסיגה נקודתי מהווה הזדמנות לבסס החזקה במניות", אומר אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג. "נתוני המאקרו שעליהם התבססה תחזיתו של יו"ר ה'פד' משקפים את האווירה שלילית ששררה במהלך המשברון באירופה. רמת הפחד הגבוהה ברבעון השני של השנה באה לידי ביטוי בנתוני שוק העבודה והבתים רק בחודשים יולי ואוגוסט, אולם מאז הפחד גווע והחשש למיתון באירופה ירד מהפרק. לא בכדי טען ברננקי שתחזיתו העגומה רלוונטית לטווח הקצר בלבד, והנתונים שיפורסמו במהלך החודשים הבאים יעידו על השינוי בהלך הרוח שהביע שוק ההון מאז תחילת המחצית השנייה של השנה".

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין היום כי את מדד המעו"ף תופסות ירידות השערים בוול סטריט כאשר הוא שוהה מעל רמת ה-1,145 נקודות כאשר איזור התמיכה למדד נמצא בין 1,130 ל-1,145 נקודות.

סגל מעריך כי מהלך מתחת ל-1,130 נקודות יהפוך כנראה את המגמה ויחזיר את מגמת הירידה. מנגד, להערכת סגל, תמיכה מעל 1,130 נקודות ומהלך מעל 1,150 נקודות בהמשך יאשרו את המשך מגמת העלייה.

סגל ממשיך ומסביר כי על רקע הירידות החדות אמש בוול סטריט לא ניתן לתת תחזית טווח קצר על פי הגרפים מיום ד' משום שהם לא משקפים את המידע החדש. מבחן התמיכה ב-1,130 נקודות עשוי לתת לנו, לדעת סגל, את האינדיקציה האם פנינו להמשך מגמת עלייה או היפוך למגמת ירידה.

זאקס: קנו מניית טאואר - תזנק בכ-150% בחצי שנה הקרובה

פחות משבוע לאחר פירסום דו"חות החברה, חברת מחקר השווקים המובילה זאקס מפרסמת היום תחזית אופטימית במיוחד למניית טאואר וממליצה ללקוחותיה לרכוש אותה. בזאקס מעריכים כי לחברה יש פוטנציאל צמיחה עצום וקובעים לה מחיר יעד לשישה חודשים הקרובים של 4 דולר, זינוק של כ-150% על מחיר הסגירה אמש בניו יורק.

לב לבייב משאיר את אפריקה מגורים בבית: אפריקה הודיעה היום כי היא בוחנת את האפשרות למכור את אחזקותיה (74.47%) בחברת אפריקה מגורים לחברת דניה סיבוס החברה הבת (73%). בתמורה, יבחנו שני הצדדים מספר חלופות ביניהן עסקת מזומן, העברת אחזקותיה של דניה סיבוס או חלק מהן בחברת נתיבי היובל ו/או שילוב של שתי החלופות יחד. יובהר כי בשלב זה טרם נקבעה התמורה וזו תיקבע בהמשך, בין היתר, על ידי שימוש במעריכי שווי חיצוניים בלתי תלויים.

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת IDB, לוקח את החברות כור וכלל ביטוח שבשליטתו להשקעת ענק של כמעט מיליארד שקל בקרן השווקים המתעוררים של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס - יחד עם קטאר וסעודיה. כור וכלל ביטוח ישקיעו 250 מיליון דולר (בחלקים שווים) בקרן Credit Suisse Emerging Markets Credit Opportunity Fund. מדובר בקרן פרייבט אקוויטי של קרדיט סוויס שהיקפה 1-1.1 מיליארד דולר, כך שחלקו של דנקנר בקרן יעמוד על כ-25%.

השותפויות דלק קידוחים ואבנר , החברות הבנות של דלק אנרגיה , פרסמו היום (ה') את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2010. מהדו"חות עולה כי בסה"כ חל גידול בהכנסות השותפויות של כ-100% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. דלק קידוחים רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 22.47 מיליון דולר וההכנסות של אבנר הסתכמו ב-21.94 מיליון דולר. סה"כ הציגו השותפויות יחדיו עלייה ברווח הנקי של כ- 184% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. דלק קידוחים הציגה רווח נקי לרבעון של כ-14.9 מיליון דולר ואבנר הציגה רווח של כ-14.9 מיליון דולר.

באסיפת מגל מערכות , שעל סדר יומה עמדה הצעה להדיח את הדירקטוריון הנוכחי כולל את היו"ר יעקב פרי, נדחתה ההצעה ברוב של 4.5 מיליון מניות נגד מול 3.3 מיליון מניות בעד, ובכך נמנעה למעשה ההדחה.

האנליסט אהוד ניר מפסגות החל היום לסקר את מבני תעשיה וכלכלית ירושלים . לכלכלית ירושלים מצמיד ניר המלצת "קנייה" במחיר יעד של 37.7 שקל למניה (גבוה ב-40% ממחיר הבסיס היום) ומעריך כי היא נמצאת בפתחה של תקופה טובה יותר לאחר שנתיים וחצי של מחיקות משמעותיות. למבני תעשיה מעניק ניר המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 7.6 שקל למניה (גבוה ב-20% ממחיר הבסיס היום).

גבעות בלטה השבוע לחיוב כשרשמה עלייה מצטברת של כ-11.6%. ביום א' הקרוב תקבל השותפות לידיה את הדו"ח ההנדסי הראשוני מחו"ל אשר יעיד על גודלו של מאגר הנפט "מגד 5". כמו כן התחייבה החברה לשוב ולהפיק נפט באתר כבר מיום ראשון.

כור פרסמה אתמול בערב את דו"חותיה הרבעוניים מהם עולה כי החברה הרוויחה 35 מיליון שקל בלבד לעומת רווח של 1.371 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 97%. הכנסות החברה הסתכמו ב-407 מיליון שקל לעומת הכנסות של 1.658 מיליארד שקל ברבעון המקביל. עיקר ההבדל בשורת הרווח נבע מהרווחים שנזקפו לכור כתוצאה מהשקעתה בקרדיט סוויס: בעוד שברבעון השני של 2010 דיווחה החברה על רווח של 153 מיליון דולר מהשקעתה בבנק השוויצרי, הרי שברבעון השני של 2009 הניבה לה ההשקעה הנ"ל רווח אדיר של 2.524 מיליארד שקל.

הכנסות גיוון ברבעון השני של 2010 עלו ב-17% והסתכמו ב-42.1 מיליון דולר לעומת 36 מיליון דולר ברבעון השני של 2009. הרווח הנקי רשם עלייה של 10.5% ל-6.3 מיליון דולר או 20 סנט למניה לעומת רווח נקי של 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]