ים של אקשן: "גלובס" מציג את האטרקציות בספורט הימי

ספורט, ים והרבה אדרנלין הם ללא ספק שילוב מנצח, במיוחד בימי הקיץ הלוהטים ■ "גלובס" בדק כמה יעלה לתפוס גלים עם אופנוע ים, איפה עושים סקי מים ואילו אלטרנטיבות סולידיות יותר יש למי שחובב מים אבל לא רוצה להירטב

ספורט אקסטרים במים הוא בין הבילויים המהנים ביותר שאפשר לחשוב עליהם כשהטמפרטורות ואחוזי הלחות שוברים שיאים, והיתרון הגדול הוא שלא צריך ניסיון קודם. החיסרון הוא שבדרך כלל מדובר בתענוג יקר לפרק זמן קצר.

אופנוע ים

מי שנהנה לרכוב על אופנוע כביש או שטח ולהרגיש איך האדרנלין עולה, ייהנה לא פחות מרכיבה על אופנוע ים.

חשוב לדעת שכדי להשיט אופנוע ים יש צורך ברישיון של משרד התחבורה. בעלי הרישיון יכולים לרכוב על אופנוע הים בעצמם, ואחרים יכולים להיעזר במדריך שירכיב אותם.

את האתרים שבהם מתקיימת הפעילות אפשר למצוא בין היתר באמצעות אתרי אינטרנט מתמחים, דוגמת פורטל הספורט אקסטרים B-oz - www.b-oz.co.il.

כמה זה עולה? * sea-gal, הרצלייה: השכרת אופנוע ים - 500 שקל לשעה לרכיבה עצמית, ללא ליווי מדריך. * קיסוסקי, אילת: 120 שקל ל-10 דקות, רק בליווי מדריך (www.kisuski.co.il). * פורטל B-oz : 150 שקל לאדם ל-10 דקות, 220 שקל לזוג ל-15 דקות.

מצנח ים

מי שמעוניין לשלב ים, אוויר ונוף, ימצא בפעילות הזו את מבוקשו. הפעילות, המתקיימת בעיקר באילת, מציעה יציאה על סירה אל הים הפתוח, ממנה ממריאים על מצנח הקשור לסירה. הסירה שטה במהירות וגורמת למשתתף להתעופף עד שהוא מגיע לנחיתה במים. הפעילות איננה מסוכנת כי המשתתף נשאר קשור אל הסירה והוא ומאובטח בחגורת הצלה.

אפשר לבצע את הפעילות לבד, בזוג ואף בשלישיה, אך יש לעמוד בהגבלת משקל (מ-50 ק"ג ומעלה).

כמה זה עולה? * מצנחי הים האדום, פלמנגו נועה ביץ', קיסוסקי: 160 שקל לאדם ל-10 דקות באוויר קיסוסקי). * פורטל B-oz: 140 שקל (הנחות מיוחדות לקבוצות מעל 4 אנשים).

סקי מים

קרח אמנם אין בארץ, אבל חובבי הסקי ימצאו נחמה בספורט הזה, שבו לפחות הציוד דומה. כדי לגלוש על פני המים, הגולש אוחז בחבל ונגרר על ידו. החבל מחובר בקצהו האחד למוט ובקצהו האחר לסירת מנוע מהירה. "הגולש יכול לשלוט בתנועותיו על-ידי העברת משקל הגוף בין רגל לרגל, כך הוא למעשה "מזגזג" מאחורי הסירה", מסביר שי קיסוס, הבעלים של קיסוסקי באילת. "קיימת גרסה נוספת של סקי המים ברגליים יחפות, ללא מגלשים".

ניתן לבצע את הפעילות מגיל 11, אם יודעים לשחות. "הרבה מהאנשים שמגיעים לכאן, באים לניסיון בשביל הכיף, וחלקם אפילו מתמכרים, הופכים את זה לספורט אקסטרים וקונים כרטיסייה", מספר יורם מסרי, המייסד והבעלים של אגם סקי המים בת"א.

כמה זה עולה? * קיסוסקי: 150 שקל לשעה. * פארק בגין בת"א: 89 שקל לשעה, כרטיסיה 20 שעות, 66 שקל לפעם.

השכרת יאכטה

"לשכור יאכטה זו חוויה אמיתית והיא מתאימה לחתך רחב של אירועים - רומנטיים ואחרים", מסביר גור טנא, מנהל השיווק של חברת Sea-Gal. "ההפלגה נמשכת שעתיים, כאשר היאכטה מושטת ע"י סקיפר מקצועי. בנוסף ניתן להוציא עם היאכטה גם אבובים ולקשור אותם ליאכטות ולהיגרר על ידם. בחברת "מוטי -שרותי שייט ונופש" מוסיפים: "יש הפלגות פרטיות של שעתיים ויש הפלגות ארוכות של שבוע ימים ויותר לקפריסין: הפלגות זוגיות רומנטיות הצעות נישואין, הפלגות דייג, הפלגות משפחתיות וכו', גם להפלגות ניתן להוסיף לפי הזמנה ארוחות מפנקות ועיסויים. המחיר תלוי במספר האנשים, באורך ההפלגה ובשירות המתבקש".

כמה זה עולה? * Sea-Gal : 1,250 שקל לזוג, לקבוצה של עד 14 איש 1,450 שקל. * היאכטה של מוטי: הפלגה זוגית מ-800 שקל באמצע השבוע, הפלגה עד 11 איש 1,200 שקל (תוספת סוף שבוע 200 שקל). * SAILOR - מועדון יאכטות ובי"ס לשיט: 1,300 שקל ל-13 איש (www.sailor.co.il) .

הפלגות קונספט

אטרקציה מעניינת היא הפלגה בת יום אחד המתחילה בשעות הבוקר ומסתיימת בלילה, לדוגמה הפלגת ירח מלא או הפלגת דולפינים.

כמה זה עולה? * Sea-Gal : 1,450 שקל לשעתיים ל-14 איש, כל שעה נוספת 450 שקל.

בננה

חוויה כיפית ומאתגרת, מגיל 8 ומעלה (חובה לדעת לשחות). הבננה היא למעשה אבוב מאורך, ולכן הוא קרוי כך, היא קשורה לסירת מנוע שנוסעת במהירות וחותכת את הגלים, על הבננה יכולים לשבת עד 8 אנשים. הרעיון הוא להצליח לא ליפול מהבננה ולהיאחז בה בכוח בזמן שהיא עושה פיתולים וסיבובים במהירות מסחררת .

כמה זה עולה? * פלמנגו - נועה ביץ' אילת: 45 שקל לאדם. * קיסוסקי אילת: 40 שקל לאדם.

קורסים

קורסי סקיפרים (השטת יאכטות), Speed Boat ואופנועי ים הופכים לפופולאריים יותר ויותר. בחברת Sea-Gal מספרים שבשנת 2008 גלגל שוק הקורסים של מקצועות הים (סקיפרים, סירה מהירה ואופנועי ים) כ-17 מיליון שקל, בשנת 2009, 19 מיליון שקל ואילו בשנת 2010 הוא צפוי לעמוד על הכנסות של 22 מיליון שקל. גוף מוביל נוסף בתחום הוא בית הספר הארצי לשייט "סטולרו" (www.yachtingschool.co.il).

* משיטי יאכטות (סקיפרים) - 13,000-11,000 שקל

* אופנועי ים (משיט 11): 1,100-1,200 שקל

* סירת מנוע סירה (משיט 12): 1,400 שקל

* קורס משולב לסירת מנוע ואופנוע ים: 1,700 שקל