יום לאחר התערבות בנק ישראל: הדולר ירד מתחת ל-3.8 ש'

הדולר היציג איבד 0.2% ל-3.79 שקלים והאירו היציג נחלש ב-0.1% ■ גרמניה צמחה ב-2.2% ברבעון השני של השנה - מעל התחזיות המוקדמות

יום לאחר התערבות בנק ישראל, הדולר חזר היום (ו') אל מתחת לרמת 3.8 שקלים על רקע היחלשותו בעולם, כאשר האירו מחק את העליות לקראת קביעת השערים היציגים למרות נתוני צמיחה טובים שפורסמו היום באירופה.

הדולר נחלש ב-0.26% ושערו היציג נקבע ב-3.79 שקלים. האירו היציג איבד 0.1% ל-4.868 שקלים.

בנק ישראל התערב אתמול בשוק המט"ח בעקבות התחזקות השקל כנגד האירו והדולר. הבנק רכש, לפי הערכות בשוק, עשרות מיליוני דולרים סביב שער של 3.785 שקלים לדולר והצליח להרים את שערו ל-3.8 שקלים. מדובר בהתערבות קטנה מבחינת היקף הרכישה, אך יש בה משום איתות של בנק ישראל לפעילים בשוק כי הוא ימשיך להגן על שער החליפין כדי לתמוך בייצוא.

בבנק לאומי מציינים בסקירה השבועית על שוק המט"ח, כי מה שהניע את בנק ישראל להתערב הוא העובדה שהתחזקות הדולר השבוע מול השקל הייתה "מתונה בהרבה" מהתחזקותו בעולם.

"התקרבותו של שער החליפין לרמת ה-3.8 שקלים לדולר גררה פקודות מכירה של דולרים", כתבו כלכלני לאומי. בבנק מעריכים כי בטווח הקרוב ימשיך השקל להיסחר בטווח צר מול הדולר, אולם בטווח הארוך המטבע האמריקני צפוי להתחזק כתוצאה מהתאוששות כלכלת ארה"ב.

צמיחה חזקה באירופה

אך מוקד העניינים היום נמצא בחו"ל. האירו התחזק בעולם לאחר שגרמניה דיווחה על צמיחה של 2.2% בתמ"ג ברבעון השני של השנה וצרפת דיווחה על צמיחה של 0.6%. מדובר בנתוני גבוהים יותר מהתחזיות המוקדמות בשוק, שעמדו על 1.6% ו-1.4% בהתאמה. הצמיחה באיחוד האירופי כולו הסתכמה ב-1% ברבעון השני.

הנתונים הטובים חיזקו את האירו באופן מיידי עם פרסומם, אך בהמשך התמתנה ההתחזקות בשל הירידות בשוקי המניות באירופה ובחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט. עם קביעת השערים היציגים בישראל, בשוק המט"ח העולמי הורגשה דריכות לקראת פרסום נתוני מאקרו חשובים בארה"ב, ובראשם נתוני הצריכה הפרטית לחודש יולי.