מתחרה באיקאה: אשטרום רוכשת 15% מ-KIKA לפי 74.2 מ' ש'

אחרי מו"מ ארוך חתמה אשטרום על הסכם ההשקעה לפי שווי של 15 מיליון אירו ■ אשטרום בונה לקיקה את הסניף הראשון בנתניה ■ קו המוצרים של הרשת כולל את אותן הקטגוריות שמציעה איקאה, אם כי ברמה גבוהה יותר

חברת אשטרום נכסים נכנסת לתחום הריהוט בחזית ישירה מול איקאה: אחרי מו"מ ממושך, חתמה אשטרום על הסכם לכניסה לשותפות במותג הריהוט האוסטרי, KIKA, לפי שווי של 74.2 מיליון שקל.

אשטרום תרכוש 15% מהמניות מידי חברת ג..סלומון השקעות שבשליטת איש העסקים, בטיטו סלומון, תמורת 11.13 מיליון שקל. התמורה תושקע בחזרה בחברה כהלוואת בעלים.

עבור אשטרום נכסים מדובר בכניסה ראשונה לתחום הקמעונאות, אם כי לחברה הפרטית אשטרום יש אחזקת מיעוט ברשת מקדונלד'ס בישראל.

‏KIKA‏ הוא מותג ריהוט אוסטרי הנחשב למתחרה הישיר של איקאה. למותג עשרות חנויות באוסטריה ובמזרח אירופה, והוא עתיד להתחיל את פעילותו בישראל במחצית הראשונה של 2011.

המותג פועל עם חנויות בגודל של ‏כ-15,000 מ"ר ומציע ‏one stop shop‏ של כל נושא הלבשת הבית. קו המוצרים של הרשת כולל את אותן הקטגוריות שמציעה איקאה, אם כי ברמה גבוהה יותר. יחד עם זאת, בחלק מהקטגוריות המותג מציע את אותה רמה של איקאה עם אותה רמת מחירים אטרקטיבית.

במסגרת ההסכם ניתנה לאשטרום אפשרות לכניסה בשותפות בשיעור של 50% בכל התקשרות עתידית של קיקה, הן לשם קבלת זיכיון במדינות נוספות והן בכל הקשור להסכמי הנדל"ן שתעשה החברה.

יצוין כי אשטרום בונה בימים אלה עבור קיקה את הסניף הראשון שעתיד להיפתח בנתניה.
לפני כחודש פרסמנו כי הסוחרים של נתניה מעלים את מאבקם בפרויקט קיקה מדרגה נוספת. סוחרים ובעלי עסקים מנתניה הגישו עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז, ובה טוענים כי המבנה שעתיד לאכלס את חנות הרהיטים האוסטרית קיקה במתחם ברכת חנון בנתניה מוקם שלא כדין, מכוח היתר שלא הולם את תכלית הבינוי שמתבצע בפועל.