אמות קיבלה אופציה לרכישת חברת נדל"ן מניב ב-210 מ' ש'

נתן חץ לוטש עיניים להתרחבות בענף הנדל"ן המניב וחותם על אופציה לרכישת זכויותיה של קבוצת ברן בחברת הנדל"ן המניב נס-פן ■ בכך הושלם חלקה הראשון של העסקה, שהוא ההסכם למתן הלוואה לברן תמורת שיעבוד חלקה בחברת נס-פן לטובת אמות

נתן חץ לוטש עיניים להתרחבות בענף הנדל"ן המניב וחותם על אופציה לרכישת זכויותיה של קבוצת ברן בחברת הנדל"ן המניב נס-פן תמורת 210 מיליון שקל. ‏ברן היא חברת הנדסה הגדולה בישראל ובמסגרת העסקה היא תרכוש את יתרת 50% ממניות החברה הבת נס-פן מידי סמי קצב תמורת 90 מיליון שקל. רכישת מניות נס-פן על ידי ברן עשויה להניב לברן רווח הון של כ-18 מיליון שקל.

חברת נס-פן מוחזקת היום בידי קבוצת ברן (50%) ובידי קבוצת סמי קצב (50%). אמות השקעות , בניהולו של אבי מוסלר, חתמה על הסכם להלוואת 90 מיליון שקל לקבוצת ברן, שישמשו אותה לרכישת חלקה של קבוצת סמי קצב בחברת נס-פן, כך שעם השלמת הרכישה תחזיק ברן במלוא ההון המונפק והנפרע של נס-פן. בד בבד ניתנה לאמות אופציה בלתי חוזרת לרכוש את מלוא זכויותיה של ברן בחברת נס-פן, לאחר שזו תחזיק בחברה ב-100%, וזאת תמורת 210 מיליון שקל.

חברת נס-פן מחזיקה היום בשלושה נכסים מניבים בישראל ה מהווים כ-95% מנכסיה, ובמספר נכסים בחו"ל, בהיקף כולל של כ-460 מיליון שקל. בבאר שבע מחזיקה נס-פן במרכז הקניות "מתחם ‏B7‎‏" הצמוד לפאואר סנטר ביג בשטח של כ-26 אלף מ"ר על פני 53 דונם. נכס נוסף, שמצוי אף הוא בבאר שבע, הוא המרכז המסחרי "נוה זאב", אותו רכשה הקבוצה מידי חברת אינטר גלובל במאי האחרון וששטחו כ-8,500 מ"ר, כולל מסחר, משרדים ומרפאות. הנכס השלישי הוא מתחם התעסוקה והמשרדים "פארק טק" בבית דגן, בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר משרדים ומסחר וכ-23 אלף מ"ר שטחי חניונים תת-קרקעיים במגרש של כ-32 דונם.

‏לפי ההסכם תעניק אמות הלוואה של כ-90 מיליון שקל לברן, אותה תצטרך ברן לפרוע עד ה-31 בינואר 2011 בצירוף ריבית של 4 מיליון שקל בתוספת מע"מ. האופציה שניתנה לאמות לרכישת זכויותיה של ברן בנס-פן לאחר שזו תחזיק ב-100% בחברה, תפקע ב-15 בנובמבר 2010 והיא תוכל להתממש עד 31 בדצמבר 2010.

נכון להיום מחזיקה אמות השקעות ב-89 נכסים בשטח כולל של כ-500 אלף מ"ר בישראל.

לדברי מוסלר, "זוהי עסקה מורכבת שכוללת מתן הלוואה לקבוצת ברן לצורך רכישת חלקו של השותף בנס-פן, שיעבוד כל הזכויות בחברת נס-פן לטובתנו וקבלת אופציה לרכישת נס-פן בכפוף לבדיקת נאותות שבכוונתנו לערוך. מתווה עסקה זו התאפשר הודות לתגובה הזריזה, ליכולת קבלת ההחלטות המהירה ולחוסנה הפיננסי וניסיונה של אמות בהוצאתן אל הפועל של עסקאות מורכבות שדורשות יצירתיות עסקית. נכון להיום הושלם חלקה הראשון של העסקה, שהוא ההסכם למתן הלוואה לברן תמורת שיעבוד חלקה בחברת נס-פן לטובתנו. בכוונתנו להתחיל באופן מיידי בבדיקת נאותות מקיפה, שלאחריה, במידה שתושלם לשביעות רצוננו, נרכוש את חברת נס-פן בעלת נכסים בהיקף של 460 מיליון שקל".