הכול אלקטרוני: איל התקשורת רופרט מרדוק משיק עיתון דיגיטלי

כך מדווח ה"לוס אנג'לס טיימס" בסוף השבוע ■ העיתון יופץ למחשבי טאבלט ויושק בסוף השנה ■ מרדוק: "נביא אנשים צעירים לקרוא עיתונים - זה משנה את חוקי המשחק בהגשת החדשות"

"ניוז קורפ" של איל התקשורת רופרט מרדוק מוציאה לפועל את שאיפותיה לעיתון דיגיטלי אשר יופץ כתוכן בתשלום למחשבי לוח (טאבלט) כמו ipad ומכשירים סלולריים. כך מדווח ה"לוס אנג'לס טיימס" בסוף השבוע האחרון.

היוזמה, אשר אמורה להתחרות ישירות בעיתונים אחרים בארה"ב כמו "ניו יורק טיימס", היא הניסיון האחרון של ענקית תקשורת להגיע לקוראים צעירים יותר אשר נוטשים יותר ויותר את העיתונות המודפסת וצורכת, במיוחד בארה"ב, את החדשות מאמצעים טכנולוגיים.

"נביא אנשים צעירים לקרוא עיתונים", אמר מורדוק בן ה-79 בכנס, "זה משנה את חוקי המשחק בהגשת החדשות". בניגוד ל"וול סטריט ג'ורנל", העיתון הכלכלי של ניוז קורפ, העיתון הדיגיטלי החדש יפנה למכנה משותף רחב יותר ויציג סיפורים קצרים, קליפיים "קלים לעיכול".

המערכת של העיתון תוכפף למערכת ה"הניו יורק פוסט" של מרדוק. עדיין אין תאריך מדויק להוצאת העיתון, למרות שמקורבים למהלך אומרים ל"ל.א טיימס", כי ההשקה צפויה בסוף השנה הנוכחית.

על-פי הדיווח, עדיין לא נקבע התקציב שיוקצב למיזם שאמור להגיע למיליוני דולרים, למרות הכפפת המערכות והשימוש בהן, וכמה עשרות עובדים אמורים לעבוד באופן ייעודי לעיתון החדש. עדיין לא נקבעו גם דמי המנוי לעיתון.