ק.א.ל, חברה להטסת מטענים, נמכרה לכנפי חגי ב-10 מיליון דולר

בתום שנתיים של מו"מ נמכרה הבוקר (א') חברת ק.א.ל, העוסקת בהטסת מטענים כלליים וחקלאיים, תמורת 10 מיליון דולר. החברה שהיתה בבעלות תנועת הקיבוצים והמושבים נמכרה לחברת כנפי חגי, שבבעלות עופר גלבוע וירום אורן. לשלב האחרון הגיעו שלושה מציעים, כשהצעתה של כנפי חגי היתה הגבוהה ביותר.

הלוואה של 11 מיליון דולר

ל"גלובס" נודע כי העסקה התאפשרה בסיוע קרן פלנוס, שהעמידה לכנפי חגי הלוואת אשראי של עד 11 מיליון דולר.

ההלוואה תאפשר לחברת כנפי חגי לממן את רכישת השליטה בחברה וכן לבצע בה השקעות נוספות.

ק.א.ל מחזיקה בשני מטוסי תובלה בני 20-25 שנה, ובאמצעות חברה-בת מחזיקה גם במטוס מטענים נוסף שבסיס האם שלו הוא נמל התעופה ליאז' שבבלגיה. בשנת 2007 עמדו רווחיה של ק.א.ל על כ- 5.4 מיליון דולר. על פי הערכות גם בשנת 2008 היא רשמה רווח דומה. בשנת 2010 החברה שבה להציג רווחיות, לאחר שתקופת המשבר הכלכלי ב-2008-2009 גררה אותה להפסדים.

קרן פלנוס שכאמור מימנה את הרכישה, הוקמה בשנת 2000 ותחת ניהולה נכסים בהיקף כולל של יותר מ-320 מיליון דולר.

הקרן מעניקה אשראי לחברות סטארט-אפ ולחברות בוגרות מתחום המסחר, התעשייה והשירותים. הקרן, בניהולם של מוטי וייס, רותי שמחה ומומי קרקו, מגובה ע"י משקיעים מוסדיים מובילים בישראל ובחו"ל. עד היום סיפקה פלנוס מכשירי אשראי בהיקף של יותר מ-350 מיליון דולר בכ-80 עסקאות, ונהנתה מ-10 אקזיטים משמעותיים. עם חברות הפורטפוליו של פלנוס נמנות אי.סי. איי, סיבידיה, ברודלייט , אורד וסודה קלאב.

לדברי עופר גלבוע, בעל השליטה בכנפי חגי, לק.א.ל יתרון ייחודי הנובע מיכולתה לשנע מטענים גדולים וחריגים. "לקוחות החברה מצפים לשדרוג צי המטוסים של החברה, תוך שמירה על השירות המסור והיצירתי ואף שיפורו. אנו נפעל להשיג מטרות אלו תוך הקפדה על רווחיות החברה".