האוצר התכופף: המשרד לביטחון פנים יקבל 1.88 מיליארד שקל

סה''כ קיבלו שרי המפלגה למשרדיהם תוספת תקציבית הנאמדת ביותר מ-3 מיליארד שקל ■ גם משרד העלייה והקליטה הצליח להבטיח לעצמו תוספת נאותה: כ-550 מיליון שקלים

שלושה שבועות של משא ומתן נשאו פירות לשרי מפלגת "ישראל ביתנו" אשר הצליחו לקפל את פקידי האוצר ולקבל מיליארדי שקלים בצורה של תוספות תקציביות בהתאם למבוקשם. סה''כ קיבלו שרי המפלגה למשרדיהם תוספת תקציבית הנאמדת ביותר מ-3 מיליארד שקל.

התוספת התקציבית המשמעותית מבין כולם הושגה ע''י השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. ב"ישראל ביתנו" מסרבים לנקוט בסכום אך ל"גלובס" נודע כי מדובר בתוספת עתק של 1.88 מיליארד שקל לשנתיים הבאות. כמו כן, אושרו תקנים נוספים למצבת כוח האדם ובקרוב יקלטו 1,350 שוטרים וסוהרים לשורות המשטרה והשב"ס (כ- 1,110 למשטרת ישראל וכ-210 לשב"ס). עוד נודע כי אלפי שוטרים וסוהרים ב-4 שנים הראשונות לשירותם יקבלו מענק של כ-10 אלף שקל.

גם משרד העלייה והקליטה הצליח להבטיח לעצמו תוספת נאותה: כ-550 מיליון שקלים, בעיקר לקידום התוכנית הלאומית לקליטת מדענים עולים (קמ"ע) שהייתה על סף קריסה. נזכיר כי משרדי ביטחון פנים והקליטה הוו המכשול הגדול לסגירת הפערים בין האוצר ל"ישראל ביתנו". מי שגם יכול לחגוג היום הוא שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אשר קיבל תוספת של 200 מיליון שקל.

למשרד התשתיות הובטח תקציב פעילות של 61 מיליון שקלים ותוספת של 12 תקנים לתגבור יחידות חיוניות כמו יחידות הנפט ובטיחות בגפ"מ. עם זאת, דרישותיו של השר, עוזי לנדאו, להעביר את רשות המים והחשמל אל תוך משרד התשתיות, לא נענתה על ידי האוצר. גם יו''ר המפלגה, אביגדור ליברמן השיג למשרדו (חוץ) תוספות תקציביות לכל הפרויקטים שביקש, תוספת הנאמדת בכמה מאות מיליוני שקלים.