מחקר של פרייבט אקוויטי: סטארט-אפ מעורב מקבל יותר כסף

המגזין CB insights: כ-92% מהחברות שמקבלות מימון מקרנות ההון סיכון, הן כאלו שהיזמים שלהן גברים ■ חברות שבהן נשים וגברים היו אחראים על הקמת החברה, חציון היקף ההשקעה בהן יהיה 4 מיליון דולר בסבב הראשון

התחושה הרווחת היא שכמעט שלא רואים נשים כיזמיות בחברות סטארט-אפ. לא שהיינו צריכים הוכחה פורמאלית בנושא, אבל הנה בכל-זאת אחת. ממחקר שפרסם המגזין CB insights, שעוסק בתחום השקעות הפרייבט אקווייטי, מתברר כי 92% מהחברות שמקבלות מימון מקרנות ההון סיכון, הן כאלו שהיזמים שלהן גברים. לא בטוח שהסיבה לכך היא דווקא העדפה מגדרית של המשקיעים. יכולים להיות הסברים הרבה יותר פשוטים, כמו כמות הנשים בתעשיה.

המחקר חושף עוד מספר טרנדים בתחומי השקעות ההון סיכון, שחלקם אולי יחדשו יותר, אפילו בנושא של העדפה המגדרית. חברות שבהן ישנו כוח אדם מעורב (נשים וגברים) שהיה אחראי על הקמת החברה, חציון היקף ההשקעה בהן יהיה 4 מיליון דולר בסבב ההשקעה הראשון (כספי Seed וסבב ראשון) לעומת חציון ברמה של 2.2 מיליון דולר בלבד שהיה לגברים בלבד או לנשים בלבד שיקימו את החברה.

גם למיקום בתי הספר בהם למדו היזמים יש משקל מסוים. 24% מהיזמים שנהנו מהשקעות הון סיכון בשלבים התחלתיים בחצי השני הראשונה של 2010, היו בוגרי אוניברסיטאות באזור מדינת מסצ'וסטס, בעוד 21% היו מקליפורניה, 8% מניו-יורק ורוב היתר היו ממקומות אחרים בארה"ב. 5% מאלו שקיבלו השקעות, נציין, היו מצרפת.

ואם כבר מזכירים בוגרי אקדמיה, נציין כי 55% מאלו שקיבלו מימון בתקופה זו, היו בעלי תואר MBA, 32% בעלי תואר מדעי (MS), ו-9% בעלי תארים במשפטים.