קופות הגמל: ילין לפידות ממשיכה להוביל את הדירוג השנתי

ילין לפידות שמרה על יציבות גם בדירוג ל-3 שנים ■ קופות כלל ביטוח ממשיכות לבלוט בין הגופים הגדולים ואנליסט בקטנים

דירוג הגופים שמנהלים קופות גמל של "גלובס", מתייחס לתשואה שרשמו הקופות בשנה החולפת וכן ב-36 החודשים האחרונים. נתוני תשואה מצטברת של שנה שלמה, מאפשרים לבחון את ביצועי הגופים ולהסיק על איכות הניהול שהם מספקים, אבל בחינה של הנתונים לאורך 3 שנים, נותנת תמונה מעמיקה עוד יותר, שכן היא כוללת גם את תקופת המשבר ב-2008.

רוב הגופים שנמצאים בראש הדירוג לפי תשואה בשנה החולפת, לאו דווקא מופיעים בראש הדירוג לפי 36 חודשים, ולהיפך. כך, הקופה הסולידית של אקסלנס, יסודות, נמצאת בראש הדירוג ל-36 חודשים, עם תשואה מצטברת של 23.3%, אולם היא שנייה מהסוף בדירוג השנתי, עם תשואה של 7.71%.

הקופה הכללית של ילין לפידות לעומת זאת, שמרה על יציבות בתוצאות הטובות, כשמוקמה חמישית בדירוג לפי 3 שנים, עם תשואה של 18.43%, וראשונה בדירוג לפי שנה מצטברת, עם תשואה של 15.40%.

גם תמר וגפן של כלל ביטוח ממוקמות בראש הטבלה בשני החתכים. לפי תשואה של שנה לאחור, גפן במקום השני עם 14.62% ותמר במקום השלישי עם תשואה של 14.12%. לפי דירוג של תשואה מצטברת על-פני 36 חודשים - תמר במקום השני עם 19.81% וגפן במקום הרביעי עם תשואה של 18.62%.

כלל במקום השני

גם בקופות הקטנות יותר, ניכר השוני בין הביצועים לשנה לעומת הביצועים לשלוש שנים. כך למשל, שלוש הקופות המובילות את הדירוג התלת-שנתי - דגש איתן של כלל ביטוח, אקונומיסט של דש ומתן של מיטב, ממוקמות רק באמצע הדירוג השנתי.

ונחזור לדירוג של חודש יולי. בראש הדירוג עדיין נמצאים אותם הגופים - הקופה של ילין לפידות מובילה את הדירוג השנתי עם 15.40%. בוטיק ההשקעות של דב ילין ויאיר לפידות מציע לא רק ביצועים טובים ולאורך זמן, אלא גם עלויות נמוכות, שכן דמי הניהול שלו נמוכים מהממוצע.

במקום השני והשלישי, ממוקמות הקופות של כלל גמל בניהול דן פנחסי, גפן ותמר. אל המקום הרביעי טיפסה החודש קופת תגמולים ופיצויים של מנורה מבטחים, עם תשואה של 12.94% בשנה החולפת. בדירוג התלת-שנתי, מופיעה הקופה באמצע הטבלה, עם תשואה של 11.49%.

את הטבלה של הקופות הגדולות, המנהלות מעל מיליארד שקל, סוגרות הקופות של אקסלנס והלמן אלדובי. בראש דירוג הקופות הקטנות עדיין נמצא אנליסט, בית ההשקעות של שמואל לב ואהוד שילוני, המנוהל על-ידי איציק שנידובסקי. שתי הקופות - אנליסט כללי ואנליסט כללי ב', מציגות תשואה של 15.19% ו-18.41%, בהתאמה.

בדירוג התלת-שנתי, קופות אנליסט ממוקמות במקום השישי וה-13 בטבלה.

במקום השלישי נמצאת קופה של אלטשולר שחם, עם תשואה של 14.81%, אולם מכיוון שהיא במקור קופה של פרפקט (גוף צעיר יחסית) היא אינה מדורגת בטבלה ל-36 חודשים.

במקום הרביעי והחמישי, מופיעות מיטב תגמולים עם 14.51% ודש פלטינה עם 14.31%. את רשימת הקופות הקטנות סוגרות תלם וחריש של הלמן אלדובי עם תשואה של 5% ו-4.9%, בהתאמה.

22
 22