עידן עופר מחפש השקעות בחו"ל: ילווה 250 מ' ד' מבנקים זרים

דויטשה בנק הוביל את מתן ההלוואות ■ כביטחונות העמיד עופר 4% ממניות החברה לישראל

מספר שבועות לאחר שהודיע כי הוא עוזב את תפקיד יו"ר החברה לישראל , מנצל עידן עופר את הזמן שהתפנה לו לקידום השקעות חדשות. ל"גלובס" נודע כי עופר צפוי לקבל אשראי בהיקף של כ-250 מיליון דולר ממספר בנקים זרים, ובראשם דויטשה בנק.

הסכום מיועד לפעילות בינלאומית חדשה בחו"ל בה הוא מתכוון להשקיע. את ההלוואה נוטל עופר באמצעות חברת מילניום השקעות, חברה פרטית שמחזיקה את רוב מניות המשפחה בחברה לישראל.

עוד נודע כי בתמורה לאשראי יעמיד עופר לבנקים כביטחונות חלק ממניות מילניום בחברה לישראל. לפי הערכות מדובר בכ-4% ממניות הקבוצה, וזאת מתוך החזקה של 47% ממניות החברה לישראל שיש בידי מילניום.

לדברי גורמים בשוק ההון, כרגע אין עדיין השקעה ספציפית אליה אמור עופר להיכנס, אך הוא בוחן מספר השקעות, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והאנרגיה, ובכל מקרה מדובר בהשקעה בחו"ל ולא בישראל. ההשקעה תתבצע, כאמור, באמצעות מילניום, ולא דרך הפלטפורמה הציבורית של החברה לישראל. דובר משפחת עופר מסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס לעסקים הפרטיים של המשפחה".

ההחזקה היחידה: החברה לישראל

מילניום, המוחזקת על ידי עידן עופר ואביו, סמי עופר, הוקמה לפני 11 שנים כדי להחזיק באמצעותה בחברה לישראל, שמהווה עד היום ההחזקה היחידה של החברה. מדובר בהשקעה מאוד מוצלחת שהניבה תשואה של מאות אחוזים למילניום, ובנוסף סיפקה לה גם דיבידנדים של מאות מיליוני שקלים.

ההחזקה המרכזית של החברה לישראל, שמניבה לה את עיקר המזומנים, היא יצרנית הדשנים כי"ל. בנוסף, מחזיקה החברה גם בחברת הספנות צים, בבז"ן, בחברת השבבים טאואר, במיזם התשתיות למכונית חשמלית "בטר פלייס" ובפעילות תחנות חשמל בדרום אמריקה.

לאחרונה נקלעה צים למשבר קשה ונאלצה לבצע הסדר לפריסת חוב של יותר מ-3 מיליארד דולר. במסגרת ההסדר התחייבה מילניום להעניק רשת ביטחון של עד 50 מיליון דולר לצים במידה שחברת הספנות לא תצליח לעמוד בעתיד בתשלומי החוב.

כאמור, משפחת עופר מחזיקה בחברה לישראל ב-11 השנים האחרונות, ועידן עופר עצמו נחשב בעבר לפעיל מאוד בקבוצה, מתוקף היותו היו"ר. בשנים האחרונות פנה עופר לביצוע השקעות בתחומים חדשניים במזגרי האנרגיה והרכב. עופר אף הכניס את החברה לישראל להשקעה במיזם המכוניות "בטר פלייס" של שי אגסי, וגם השקיע במיזם באמצעות חברות פרטיות.

הירידה במעורבותו בהחזקות המרכזיות של החברה לישראל הביאה לכך שעופר עזב לאחרונה את תפקידו כיו"ר מתוך רצון להקדיש זמן רב יותר להשקעותיו האחרות ובראשן "בטר פלייס". כעת נראה כי הוא מתכנן גם השקעות חדשות בחו"ל באמצעות החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן מילניום.