צמיחה מתונה של 2% ברווחי ישראכרט; 19% ירידה ברווחי Cal

מדו"חות ישראכרט עולה כי האשראי הצרכני החוץ בנקאי גדל ב-70% במחצית הראשונה ■ Cal סיימה הרוויחה 56 מיליון שקל ברבעון השני, קיטון של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

קבוצת ישראכרט, המאגדת תחת קורת גג את החברות: ישראכרט, פועלים אקספרס ואמינית, דיווחה היום (ג') כי רשמה רווח נקי של 45 מיליון שקל ברבעון השני של 2010, לעומת 44 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול בשיעור של 2%. ההכנסות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו ב-381 מיליון שקל - צמיחה של 9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ב-351 מיליון שקל.

בהסתכלות חצי שנתית, הקבוצה רשמה רווח הקי של 90 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2010, לעומת 86 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת כאשר ההכנסות באותה תקופה הסתכמו ב-745 מיליון שקל לעומת 678 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מהדו"חות עוד עולה כי מחזור הקניות של לקוחות הקבוצה הגיע ל-21.4 מיליארד שקל ברבעון השני לעומת 19.6 מיליארד שקל אשתקד, גידול של 9%. פועלים אקספרס דיווח, לראשונה מאז הקמתו, על מספר כרטיסים שהונפקו שהסתכמו בלמעלה מ-300 אלף כרטיסים. זאת כאשר במחצית הראשונה של 2010 גדל האשראי הצרכני החוץ בנקאי ב-70% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אירית איזקסון, יו"ר קבוצת ישראכרט אמרה: "הגידול במספר הכרטיסים החוץ בנקאיים והיקף האשראי החוץ הבנקאי נובע מרמת הצמיחה החיובית בה נמצא המשק הישראלי ומשקי הבית". הקבוצה חוזה כי לאור ההתפתחויות הגלובליות בתחום הפיננסים, קצב הצמיחה במשק יקטן עד סוף 2010. "יחד עם זאת ההאטה בקצב הגידול של הצריכה הפרטית תהיה מתונה כתוצאה ממצבם הטוב של משקי הבית".

ירידה של 19% ברווחי Cal ברבעון השני

חברת Cal סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 56 מיליון שקל, קיטון של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי כולל רווח חד פעמי ממכירת מניות ויזה, בסך של 16 מיליון שקל, לצד הוצאות חד פעמיות הנובעות מהמשבר בתחום הסליקה האלקטרונית.

מהדו"חות עוד עולה כי נכון לסוף חודש יוני, היקף האשראי שהעמידה החברה ישירות ללקוחותיה, שלא באמצעות הבנקים, הסכתכם ב-2.1 מיליארד שקל - גידול של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

החברה רשמה רווח נקי של 120 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2010 - ירידה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

"התוצאות הכספיות של המחצית מושפעות מהמשבר בסליקה האלקטרונית", הסביר מנכ"ל Cal ישראל דוד. "יחד עם זאת, תיקנו הליקויים שנתגלו בתחום, הידקנו את תהליכי הבקרה והניטור, תוך הקמת מערכות טכנולוגיות תומכות, ובימים אלה, אנו שבים לגייס בתי עסק בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים".