אמנון אברמוביץ': מסמך גלנט הוא "משחק של גדולים"

פרשן חדשות ערוץ 2 לגלי צה"ל: "המשטרה חושדת כי המסמך חובר בידי אנשים בצמרת צה"ל. ההערכה היא, בין היתר, כי על המסמך שהם חיברו הניחו לוגו מזויף של ארד תקשורת"

"כבר אמרתי בראיון הראשון שלי על הפרשה: אם מסמך גלנט הוא אותנטי - הוא מנוול ומרושע אך חוקי. אם זויף או הוכנסו בו זיופים - הרי שהוא מנוול ומרושע אך פלילי" - כך אמר הבוקר (ג') בראיון לגלי צה"ל אמנון אברמוביץ', שחשף יחד עם רוני דניאל בחדשות ערוץ 2 את המסמך. לדבריו, "יש לנו פה או פרשה מלוכלכת - או פלילית".

אחרי הפרסומים אתמול (ב') שלפיהם מדובר במסמך מזויף, הבהיר אברמוביץ': "המשטרה אומרת באופן מוצהר כי היא עדיין לא יודעת אם המסמך מזויף או לא. היא לא מחפשת מי הדליף אותו, אלא מי עומד מאחוריו. המשטרה חושדת שהוא חובר בידי אנשים בצמרת צה"ל שמקורבים ומכירים את ההתנהלות שקשורה למינויים האלה. ההערכה, בין היתר, היא שעל המסמך שהם חיברו הניחו לוגו מזויף של ארד תקשורת, וכך נוצר המסמך הזה שהגיע לערוץ 2. אי-אפשר לדעת, ייתכן שאותה חבורות קצינים חיברה אותו כי רצתה לעשות בו שימוש, והאלמנט שהפך אותו למזויף הוא החותמת".

"המשטרה לא מתעניינת כיצד המסמך דלף אלינו, מהסיבה הפשוטה שהדבר עבר בלשכות הבכירים והרעיל את צמרת משרד הביטחון וצה"ל במשך שבועות. ועוד, הוא לא נעשה על-ידי זוטרים, זה 'משחק של גדולים'. המשטרה לא מתעניינת במקור, כי היא השתכנעה שהמקור הוא 'מחוץ לסצנה'. יש לנו כאן שתי חבורות שמנהלות קטטה עזה וייצרית, והמקור לא שייך לאף אחת מהן. הוא מקור אמין רציני ומכובד - אך לא רלוונטי לפתרון התעלומה", הוסיף אברמוביץ'.