דו"ח דלק אנרגיה: זינוק של 140% ברווח התפעולי ברבעון

דלק אנרגיה סיימה את הרבעון עם הכנסות ממכירת גז ונפט של כ–118.9 מיליון שקל , לעומת 69.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

דלק אנרגיה פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2010. מהתוצאות עולה כי ברבעון השני חלה עלייה של יותר מ-70% בהכנסות החברה ממכירת גז ונפט בהשוואה לרבעון מקביל ב- 2009.

דלק אנרגיה סיימה את הרבעון עם הכנסות ממכירת גז ונפט של כ-118.9 מיליון שקל , לעומת 69.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, דלק קידוחים הציגה רווח נקי לרבעון של כ-14.9 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ואבנר הציגה רווח של כ-14.9 מיליון דולר לעומת רווח של כ-5.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. סה"כ הציגו השותפויות יחדיו עליה ברווח הנקי של כ-184% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

כמות הגז שנמכרה ברבעון השני לשנת 2010 ממאגר ים-תטיס הסתכמה בכ-0.8 BCM בהשוואה לכמות של כ-BCM 0.6 ברבעון מקביל אשתקד. ברבעון השני חל גידול גם בצריכת הגז הכוללת וגם בצריכה של חברת החשמל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר בשל מזג האוויר החם ברבעון השני השנה לעומת הרבעון השני אשתקד עקב מכירות לכי"ל בתקופת הדוח אשר לא בוצעו בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השני של תקופת הדוח חלה עלייה בצריכת הגז לעומת הרבעון הראשון של תקופת הדוח, וזאת בשל העונתיות ובשל ירידה במכירות גז טבעי על ידי חברת EMG.

עוד עולה מהדוח כי ברבעון השני הציגה דלק אנרגיה רווח תפעולי של 54 מיליון שקל (לעומת 22.7 מיליון שקל ברבעון המקביל), גידול של כ-140%. הגידול בהכנסות וברווח הנקי נובע בעיקר מעלייה משמעותית בהכנסות ממכירת גז לחברת חשמל, וזאת כתוצאה מעליית מחירי המכירה, בהתאם למזכר העקרונות, שנחתם עם חברת החשמל והמתייחס למכירת גז טבעי החל מיולי 2009, וכן ממכירות לכי"ל, אשר החלו בחודש דצמבר 2009.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של כ-1.1 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של כ-9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה מסר: "התוצאות הכספיות המצוינות של החברה ביחד עם נזילותה הגבוהה, מוכיחות את איתנותה הפיננסית, המאפשרת לה להמשיך ולקדם בנחישות את עסקיה תוך שימור מובילתה בשוק הישראלי. פעילות החברה באמצעות דלק קידוחים ואבנר, ממשיכה להתבסס על 3 רגליים מוצקות: תזרים מזומנים חזק מפרוייקט ים תטיס, המשך פיתוח פרוייקט תמר תוך עמידה ביעדי לוחות הזמנים, ופעילות אקספלורציה אינטנסיבית במטרה לבחון את הפוטנציאל הגדול הגלום בשטחי זכויות הנפט, בהם אנו מחזיקים".