ממשיכות לרכוש: גוגל ופייסבוק מתקדמות במירוץ החימוש הטכנולוגי

גוגל מתכוונת לרכוש את חברת Like.com המפתחת טכנולוגיות לחיפוש ויזואלי באינטרנט, בסכום המוערך ביותר מ-100 מיליון דולר ■ פייסבוק רוכשת את Chai Labs המפתחת טכנולוגיות חיפוש סמנטי, בסכום הנע סביב 10 מיליון דולר

גוגל מתכוונת לרכוש את חברת Like.com המפתחת טכנולוגיות לחיפוש ויזואלי באינטרנט, כך על פי בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'. סכום העסקה לא נמסר אולם הוא מוערך על ידי מקורות המעורים בה ביותר מ-100 מיליון דולר.

Like.com היא גלגולה הנוכחי של חברת Riya שהתמחתה בטכנולוגיות זיהוי פנים ואותה שקלה גוגל לרכוש ב-2005 בעסקה שלא יצאה לבסוף אל הפועל. החברה גייסה עד כה 50 מיליון דולר מקרנות הון סיכון ורווחיה השנתיים מוערכים בסכום דומה. רכישתה של Like.com בידי גוגל תמוהה מעט, מכיוון שהיא אינה עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית הרכישות הנוכחית שלה המתמקדת בחברות המתמחות בטכנולוגיות הקשורות לרשתות חברתיות.

במקביל, דיווח בלוג הטכנולוגיה All Things Digital על רכישתה של חברת Chai Labs עלי ידי פייסבוק בסכום הנע סביב 10 מיליון דולר. Chai Labs מתמחה בפיתוח טכנולוגיות חיפוש מקוון סמנטי, ובין לקוחותיה נמנים החברות NBC Local, Associated Content וTravel Ad Network. את החברה ייסד גוקול ראג'ראם, בכיר לשעבר בגוגל, והיא גייסה עד כה 2.4 מיליון דולר בהון סיכון. את תגובת נציגי החברות לא ניתן היה להשיג.