סגירה מעורבת בת"א; גבעות צנחה 13%, אל על זינקה 6%

גבעות המשיכה להיסחר על רקע ההתפתחויות האחרונות ב"מגד 5" ■ אל על הפתיעה לטובה עם רווח רבעוני של כ-14.8 מיליון דולר ■ די מדיקל מעבירה הייצור לסין ■ רמי לוי הציגה זינוק בהכנסות וברווחים הרבעוניים

המסחר בבורסת אחד-העם התנהל לכל אורך היום (ד') במגמה מעורבת לאחר פתיחת מסחר חיובית. בשני ימי המסחר האחרונים, נזכיר, רשם מדד המעו"ף עלייה של קצת יותר מ-2% - כאשר היום נותר כמעט ללא שינוי. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת ואילו המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים קלות. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על מגמה חיובית בפתיחת המסחר בניו יורק עם עליות של עד 0.2% במדדים המובילים.

אריה טל, מנהל המחקר בבית ההשקעות אלומות ספרינט, מציין כי "הטאבו על רכיבי הסיכון הגבוה הוסר - מחפשי ההרפתקאות חוזרים לשוק. להערכתנו, המגמה בשוקי ההון בטווח הקצר תושפע משני גורמים מנוגדים עיקריים: סיכוני הצמיחה מול רמות התמחור. השינויים בהערכות מעת לעת לגבי שני גורמים אלה תמשיך לתמוך בתנודתיות בשוק המניות. להערכתנו, הנטייה כלפי מעלה בראייה של 12 חודשים קדימה תימשך לאור רמותיהן של האלטרנטיבות ורמות המזומן הפנוי בידי משקיעים".

את תשומת הלב המשיכה גם היום למשוך גבעות , אשר אתמול עסקו כל כלי התקשורת רבות בקורותיה. נזכיר כי שלשום באישון לילה דיווחה שותפות חיפושי הנפט כי ישנו פוטנציאל ל-1.5 מיליארד חביות נפט באתרי הקידוח שלה, אך הכמות בת ההפקה הינה נמוכה בהרבה. לאחר הפסקת מסחר במשך רוב יום המסחר, פרסמה גבעות הבהרה עמומה לבקשת רשות ניירות ערך, לפיה הכמות בת הפקה במאגר תהיה "נמוכה משמעותית" מ-1.5 מיליארד חביות עליהן הכריזה.

היום ערך "גלובס" השוואה בין הדיווח האחרון לבין הדיווחים של השותפות מאתר "מגד 4", אשר כידוע נחל כישלון חרוץ על אף דיווחים אופטימיים לרוב.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני הייצור התעשייתי ופדיון מסחר ושירותים לחודש יוני, ומהם עולה תמונה מעורבת: הייצור התעשייתי הכללי רשם עלייה קלה של 0.9% בין מאי ליוני ל-133.9 נקודות. בניכוי היי-טק, רשם הייצור התעשייתי עלייה מינורית יותר של 0.3% ל-110.6 נקודות ביוני מ-100.3 נקודות במאי. תעשיית היי-טק רשמה עלייה של 1.6% ל-179 נקודות מ-176.1 נקודות במאי והתעשייה המסורתית (מזון, טקסטיל, הלבשה, נייר, עץ וכו') רשמה קיפאון ונותרה על 101.9 נקודות.

גם התמונה ממדדי פדיון מסחר ושירותים עגמומית משהו: ביוני עלה הפדיון הכללי בכל ענפי המשק ב-0.1% בלבד ל-128.2 נקודות כאשר הפדיון בענפי המסחר והשירותים רשם ירידה של 0.2% ל-132.6 נקודות לאחר ירידה דומה במאי.

אל על הפתיעה לטובה עם רווח רבעוני של כ-14.8 מיליון דולר

חברת התעופה הישראלית אל על סיכמה הבוקר את הרבעון השני של השנה והפתיעה לטובה: החברה הרוויחה ברבעון החולף כ-14.84 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-19.74 מיליון דולר ברבעון השני של 2009. הכנסות החברה הסתכמו בכ-498 מיליון דולר, עלייה של 24.8% לעומת הכנסות של כ-399 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. החברה ציינה במסגרת הדו"חות כי במסגרת הרבעון השני נמשך תהליך היציאה מהמשבר הכלכלי שהחל בשלהי 2009, אשר השפיע לטובה הן על תנועת הנוסעים והן על ההובלה האווירית של מטענים.

כי"ל , שמשכה אתמול את המעו"ף לעליות, ממשיכה לרכז עניין לאחר שפוטאש, מתחרתה הקנדית, זינקה אמש בניו יורק ב-27%. הסיבה: החברה קיבלה הצעת רכש של BHP ביליטון, ענקית הכרייה האוסטרלית, שהציעה לרכוש אותה ב-39 מיליארד דולר או 130 דולר למניה, פרמיה של 16% על מחיר הנעילה של מניית פוטאש שלשום. דירקטוריון פוטאש דחה את ההצעה בטענה שהיא "מאוד מעריכה בחסר את החברה". UBS הורידו הבוקר את המלצתם למניית החברה ל"נייטראלי" מ"קנייה" אך מנגד העלו את מחיר היעד ל-55 שקל למניה מ-50 שקל בהמלצה קודמת.

המסחר במניית רמי לוי חודש היום לאחר שרשת חנויות המזון סיכמה אתמול, רגע לפני נעילת המסחר, את הרבעון השני של השנה. הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2010 צמחו בשיעור של כ-27% לכ-774.5 מיליון שקל וההכנסות ברבעון השני עלו בכ-18% לכ-406.6 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון השני של 2010 עלה לכ-21.6 מיליון שקל, עלייה של כ-19% לעומת כ-18.2 מיליון שקל ברבעון השני ב-2009.

די מדיקל הודיעה היום כי חתמה על הסכם סופי עם החברה הבת של UPG לייצור ואספקה של מוצרי החברה. די מדיקל ייצרה עד כה את משאבת האינסולין הרב פעמית "עדי", החלקים המתכלים ואת סטי האינפוזיה במפעלה בטירת הכרמל. החברה מאמינה כי על ידי העברת הייצור למפעל של UPG בעיר סו-זו בסין, תוכל החברה להגדיל באופן משמעותי את כמויות הייצור ולהוזיל את עלות הייצור ליחידה.

גינקו דיווחה היום לבורסה כי ההנפקה שתוכננה לציבור בוטלה משום שלא התקיים אחד התנאים לרישום מניות החברה למסחר - התנאי הוא ששווי החזקות הציבור במניות החברה יהיה לפחות 20 מיליון שקל.

הפרלמנט הלבנוני העביר אמש חוק המגדיר את גבולות המים הטריטוריאליים של המדינה. בכך פותחת לבנון לראשונה את המרחב הימי שלה לביצוע חיפושי נפט וגז טבעי: "אנחנו ממהרים מכיוון שגם ישראל ממשיכה במרץ לפעול בתחום ואנחנו חוששים שהם יגנבו את אוצרות הטבע של לבנון. לאחר שהחוק יעבור בפרלמנט נפנה לחברות אנרגיה בינלאומיות כדי שיבצעו סקרים סייסמים וקידוחי אקספלורציה בתוך שנה מהיום, במטרה למצוא נפט או גז טבעי בלבנון", טען דובר הפרלמנט הלבנוני. מניות הקידוחים, דוגמת ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר , ריכזו היום עניין בהתאם.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]