יציבות בזירת המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.1% ל-3.778 ש'

האירו היציג נקבע בעלייה של פחות מ-0.1% ל-4.867 שקלים ■ בעולם הדולר נחלש בכ-0.1% מול האירו וב-0.3% מול הין היפני ■ ברננקי רכש אתמול אג"ח ממשלתיות ב-2.551 מיליארד דולר

בזירת המט"ח המקומית השקל נסחר היום (ד') בכיוונים מנוגדים ביחס לשני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. שערו היציג של הדולר נקבע בירידה של פחות מ-0.1% ל-3.778 שקלים, והאירו היציג התחזק בכ-0.1% ל-4.867 שקלים.

בוול סטריט אתמול נגיד הבנק המרכזי בן ברננקי ביצע מהלך שמתפרש כהרחבה מוניטרית. לראשונה מזה כשנה הפדרל ריזרב רכש אגרות חוב של ממשלת ארה"ב בהיקף 2.551 מיליארד דולר בניסיון למנוע את יציאת הכסף מהמערכת הפיננסית בעקבות פרעונן של אג"ח מגובות משכנתאות. בצעד זה, ברננקי יכול לשמור את הכסף במאזניו באמצעות השימוש בכספי הפידיון של האג"ח מגובות המשכנתאות שבידיו לרכישת אג"ח ממשלתיות. הרכישות שיבוצעו מדי פעם על ידי ה'פד' של ניו יורק צפויות לעמוד על כ-2 מיליארד דולר כל פעם, כך העריכה חברה המתמחה בפעילות הפיננסית של ממשלת ארה"ב, ICAP.

ברקע למסחר במט"ח, בבורסות אסיה נרשמה מגמה מעורבת, והמדדים המובילים ננעלו בין ירידה של 0.4% לעלייה בשיעור מירבי של 1%. באירופה נרשמות ירידות של כ-0.2%, והחוזים בוול סטריט עולים בכ-0.3%.

בזירת המט"ח העולמית הדולר נחלש מול האירו בכ-0.1% ונסחר תמורת 1.289 דולר לאירו. מול הליש"ט שערו עולה ב-0.6% ל-1.5677 דולר. מול הין היפני הדולר נחלש ב-0.3% לשער של 85.27 ין לדולר.

בשוק המט"ח העולמי רחשות שמועות כי התחזקותו של הין כנגד הדולר והאירו נעוצה ברכישות מטבע הין של היצואנים היפנים. ועם זאת, סבורים בשוק כי התחזקותו של הין נתמכת בעיקר בהערכות הגוברות כי הממשל היפני בהובלת ה-BOJ (הבנק המרכזי ביפן) ימנע מלהתערב בשוק המט"ח במטרה לעצור את התחזקותו של הין, זאת משום שהוא עדיין לא רואה איום מיידי בהתחזקותו של המטבע על המשק המקומי.

[לאתר המט"ח]