התקדמות בתהליך לפינוי התדרים בסלולר ע"י משרד הביטחון

משרד האוצר לקח על אחריותו את ניהול המכרז על מנת שזה יתקיים כבר בשנה הבאה, כך שב-2012 התדרים יהיו זמינים לשימוש מסחרי אצל חברות הסלולר

משרד הביטחון יגיש בתוך ימים ספורים למשרדי האוצר והתקשורת את הערכתו הכלכלית לפינוי תדרים לטובת מכרז לתדרי דור רביעי LTE.

משרד האוצר לקח על אחריותו את ניהול המכרז על מנת שזה יתקיים כבר בשנה הבאה, כך שב-2012 התדרים יהיו זמינים לשימוש מסחרי אצל חברות הסלולר. כל זאת משום שלאחרונה החליטה הממשלה להקים צוות בהשתתפות נציגי מנכ"לי משרדי התקשורת והביטחון והממונה על התקציבים באוצר, לצורך בחינת היישום של פינוי תדרים לטובת פעילות של דור רביעי בסלולר, לרבות תדרים בתחום ה-2,500 מגה"ץ עד 2,700 מגה"ץ, תוך בחינת האפשרות למתן פיצוי.

ועדת התדרים (הגוף העליון שאחראי על ניהול ספקטרום התדרים בישראל) החליטה רשמית כבר בסוף 2008 על פינוי התדרים הללו, אך עד עכשיו משרד הביטחון לא הגיש את הערכותיו הכלכליות. לשם כך הוקם צוות שכבר החל בעבודה ושמטרתו להגיע לסיכום עם משרד הביטחון, כך שיפנה את התדרים מהר ככל האפשר והמכרז לדור רביעי ייצא לדרך. על פי הערכות, במשרד התקשורת יתקשו להוציא את המכרז ב-2011, אך באוצר מעוניינים לראות זאת בתוכניות העבודה של המשרד לשנה הבאה.

פינוי תדרים על ידי הצבא יכול לקחת זמן רב ולא תמיד זה עניין פשוט. לכן מפתיע שתהליך הפינוי טרם החל.

נוכח המתיחות בין משרדי האוצר והביטחון על תקציב משרד הביטחון וכן בשל ניסיון העבר, לא מן הנמנע שהצדדים יתקשו להגיע להסכמה במהירות, ומכאן שהתדרים לא יהיו זמינים לשימוש כבר ב-2012.