התובע בעלות על פייסבוק הציג צ'ק מ-2003 לפקודת צוקרברג

לטענת סליה, שטוען לבעלות של 84% מהרשת החברתית, הצ'ק מוכיח כי בין השניים נחתם הסכם משותף ■ פרקליטיו של צוקרברג: "תביעתו מטופשת אם לא קשורה בהונאה של ממש"

התפתחות במשפט הבעלות על פייסבוק: פול סליה, תושב ניו יורק, התובע את פייסבוק בטענה כי 84% מהחברה שייכים לו, הציג עותק של צ'ק בנקאי על סך 3,000 דולר, העשוי לתמוך בטענתו כי חתם על חוזה מול מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג.

הצ'ק, הממוען למארק צוקרברג, הוצא בתאריך ה-25 באפריל 2003. סליה טוען ששלושה ימים אחר כך, הוא וצוקרברג חתמו על חוזה בחדר בית מלון בעיר בוסטון. נדמה שצוקרברג אכן חתם על הצ'ק לצורך הפקדתו בחשבון בבנק Fleet Bank. מחותמת התאריך שעל הצ'ק, נראה שהופקד באותו היום בו טוען סליה שחתמו על חוזה.

לפי המסמכים שהגיש סליה, הוא טוען כעת שההסכם מעניק לו שליטה על הרשת החברתית הגדול בעולם. לדברי פרקליטו של סליה, טרנס קונורס, עותק של הצ'ק הועבר לידי סליה מידי סניף קומיוניטי בנק בעיר וולסביל שבמדינת ניו יורק.

הצ'ק הוא פיסת העדות הראשונה שהוצגה באופן בלתי תלוי בתביעת הבעלות של סליה. לדברי קונורס, העתק הצ'ק הוא רק אחד מבין סדרת מסמכים בנקאיים שצוותו השיג מהבנק כעדויות במשפט, הצפוי להתקיים בית המשפט הפדראלי בעיר באפלו, ניו יורק.

סליה בן ה-37 טען בכתב התביעה שהגיש ב-30 ביוני כי הוא וצוקרברג חתמו ב-2003 על חוזה, לפיו צוקרברג יעבור עבור סלייה כמתכנת מחשבים.

הצדדים סיכמו כי במקביל ישקיע סליה אלף דולר במיזם של צוקרברג שענה לשם The Face Book, וזאת בתמורה לבעלות של 50%. במסמכים שהגיש לבית המשפט טען סליה כי ההסכם כלל סעיף נוסף, המעניק לו 34% נוספים בחברה במקרה של איחור בהשקת האתר.

"תביעה מטופשת"

עורכי דינו של צוקרברג טוענים כי מנכ"ל פייסבוק אמנם עבד בעבר עבור סליה, אך הם מכחישים שהסכים להעניק לו את זכות השליטה בחברה. "מעולם לא הכחשנו את העובדה שמארק אכן ביצע עבודות כלשהן עבור סליה", כתב אתמול דובר פייסבוק, אנדרו נויס, במייל תגובה לסדרת שאלות בנוגע לצ'ק. "כל שאר טענות התובע כוזבות", הוסיף. "תביעתו מטופשת אם לא קשורה בהונאה של ממש".

סליה הצמיד לתביעתו העתק של החוזה שלדבריו חתם עם צוקרברג. עורכי דינו טוענים כי יש בידיהם את המקור, אך גורמים בפייסובק טרם חזו בו - וגם לא הציבור. צוקרברג לא סיפק פרטים בנוגע לעבודות שביצע עבור סליה.

הצדדים צפויים להיפגש לפי לוח הזמנים בבית המשפט הפדרלי בבאפלו ב-13 באוקטובר. הם ידונו בבקשתו של סליה להעביר את המשפט בחזרה לבית משפט של מדינת ניו יורק. e