גוגל תשיק טאבלט המתחרה ל-iPad ביום הקניות החזק בשנה

הטאבלט החדש של גוגל שיהיה מבוסס על כרום OS יושק "ביום שישי השחור" ב-26 בנובמבר ■ את הטאבלט תרכיב HTC והוא ימכר באופן בלעדי באמצעות וריזון, אשר עשויה למכור אותו במסגרת חבילות שיסבסדו את עלות המכשיר עד לכדי עלות אפסית

על פי הערכות בשוק, הטאבלט החדש של גוגל שיהיה מבוסס על כרום OS ולא על מערכת האנדרואיד, יושק "ביום שישי השחור" ב-26 בנובמבר, יום זה נחשב ליום הקניות העמוס ביותר של עונת החגים בארה"ב.

הכרום משמש כיום כדפדפן המתקדם של גוגל אך הוא משמש גם כבסיס למערכת ההפעלה מבוססת הדפדפן של החברה, אשר אותה מפתחת גוגל בנפרד מהאנדרואיד, כך פורסם הערב באתר האינטרנט של המאק אובזרבר.

על פי מידע שנמסר מגורמים שסירבו להזדהות את הטאבט שמיועד להיתחרות עם ה-iPad של אפל תרכיב חברת HTC והוא ימכר באופן בלעדי באמצעות וריזון, ספקית הסלולר הגדולה בארה"ב, אשר עשויה למכור אותו במסגרת חבילות שיסבסדו את עלות המכשיר עד לכדי עלות אפסית.

השקתו של מכשיר טאבלט זול יום לאחר חג ההודיה בארה"ב עשוי להפוך להצלחה גדולה מבחינת גוגל ווריזון, אם אפל לא תצליח לשמור על רמות מלאי מספקות, והן עשויות להנות מביקוש למכשיר מקביל. עם זאת במידה ויהיו מספיק מכשירי iPad על המדפים לא בטוח שגוגל תצליח לנצח את מוצר הדגל של סטיב ג'ובס באמצעות המחיר בלבד.

עוד פורסם היום ב-PC מגזין כי גוגל מתכננת להשיק את ה-App Store שלה לכרום באוקטובר, כך אמרו מנהלים של גוגל השבוע בכנס הגיימרים Gamescom בגרמניה. בכך מתחרה גוגל בתחום נוסף אותו מובילה אפל.

גוגל אינה מתכוונת לדרוש מהמפתחים לחלוק איתה את הכנסותיהם, אלא לשלם לה עמלת טיפול בשיעור של 5%, כך עולה ממצגת שהוצגה בכנס. זהו שינוי בגישת החברה לאחר שבכנס I/O שנערך במאי אמרה גוגל כי תאפשר למפתחים להחזיק רק ב-70% מההכנסות שיווצרו להם בחנות המקוונת.