יום היסטורי: צבא ארה"ב נסוג מעיראק - כפי שהבטיח אובמה

אחרי 7 שנות לחימה הצבא האמריקני נסוג מעיראק ■ הכוחות האחרונים יצאו אמש לכווית כשרק 50 אלף חיילים נותרו מאחור, בעיקר למטרות אימון הצבא העיראקי ■ מאז תחילת הלחימה בעירק מצאו את מותם למעלה מ-4,500 חיילים אמריקנים

אובמה מבטיח - ומקיים: אחרי יותר מ-7 שנים ארוכות ומתישות, חטיבת הקרב האחרונה של צבא ארה"ב עזבה הלילה את עיראק. בכך מיישם נשיא ארצות הברית ברק אובמה את התחייבותו, לפיה עד סוף החודש יישארו בעירק רק 50 אלף חיילים, בעיקר למטרות אימון הצבא העיראקי.

החטיבה, שנקראת "הסטרייקר הרביעית" סיימה את השירות בחזית ועברה את הגבול לכווית, שם תתמקם מחדש. ברק אובמה הכריז עם היבחרו כי באוגוסט השנה ייצא צבאו משטחה של עיראק וכעת החלטה זו מיושמת הלכה למעשה.

זכורה בעיקר התבטאותו לאחר הבחירות לנשיאות בה אמר: "תנו לי לומר זאת הכי פשוט שאפשר, עד לתאריך 30 באוגוסט בשנת 2010, פעילותנו בעירק תגיע לסיומה".

עם זאת, הבהיר אובמה כי רוב החיילים שנותרו בעירק לא יעזבו בשנה הקרובה ועשרות אלפי אנשי צוות אמריקנים יישארו בעיראק, כדי להכשיר ולאמן את העירקים. "אנחנו משאירים את המדינה לעם העירקי, ואנחנו בתחילתו של קץ המלחמה הזו", אמר אז אובמה בנאומו. מאז תחילת הלחימה של הכוחות האמריקנים נהרגו בעירק קרוב ל-4,500 חיילים.