מת איתי פרויים בן ה-5 שהתחשמל בבריכה בקריית מוצקין

בבית החולים רמב"ם שבחיפה נקבע היום מותו של איתי פרויים בן ה-5, הילד שהתחשמל בבריכה בקריית מוצקין ומאז לא הצליח להתאושש ■ אתמול נחשף כי הכבל החשמלי בבריכה לא הותקן בצורה בטיחותית ■ חקירת הפרשה נמשכת

אחרי מאבק קשה - איתי פרויים בן ה-5 מת בשעות אחר הצהריים בבית החולים רמב"ם שבחיפה, כך הודיעו היום בבית החולים. בימים האחרונים נאבק פרויים על חייו לאחר שהתחשמל בבריכה בקריית מוצקין, אך מצבו הוסיף להדרדר ביומיים האחרונים עד שנקבע מותו.

במהלך שלשום חלה הידרדרות חדשה במצבו של איתי בן ה-5, שחובר למכשירים נוספים לאחר שעוד מערכות בגופו קרסו. עם זאת, בבית החולים המשיכו להעריך באופטימיות את הסיכויים שיתאושש, גם אם ייגרם לו נזק מוחי או נוירולוגי אחר.

יומיים אחרי התאונה הקשה שהובילה להתחשמלותו הקשה בבריכה של קריית מוצקין, קבע אתמול מהנדס חשמל מטעם המשטרה כי התקנת הכבל החשמלי בבריכה בוצעה באופן בלתי בטיחותי ובאופן שמסכן באופן חמור את המתרחצים.

אחרי המחדל, נחשף לפני שלושה ימים בערב סרטון משפחתי המתעד את הדקות האחרונות שלפני ההתחשמלות. אביו סיפר לפני יומיים על המצב הקשה שבו נמצא איתי. "הוא היה מת ל-10 דקות, אמר בכאב.

במקביל, ממשיכים במשטרה לחקור את התאונה שהובילה לנסיבות הטרגיות, אך החקירה מתנהלת באיטיות מאחר שהשוטרים לא רגילים לחקירות מן הסוג הזה. מהנדסי חשמל מטעם הבריכה, המשטרה ומשרד התמ"ת עוברים על הממצאים מזירת התאונה ומנסים להתחקות אחר תקלות הבטיחות.

בינתיים, גוברת ההערכה שמדובר ברשלנות, מאחר שהכבל שהוביל להתחשמלותו של איתי היה אמור להיות מבודד ומוסתר מתחת לקרקע - ולא חשוף ובאוויר. יצוין בנוסף כי עשרת הילדים הנוספים שנפצעו קל בתקרית שוחררו בינתיים לביתם, לאחר שהסתיים הטיפול הרפואי בהם עוד ביום התאונה.