HSBC: "נקודת המפנה תגיע; סיכוי סביר לראלי ברבעון הרביעי"

פיליפ פול, כלכלן בכיר בחטיבת ההשקעות של HSBC, צופה שינוי בשוקי המניות בעוד כחודש ■ "המשקיעים יתמקדו בסוף השנה והתיאבון לסיכון יגבר", מציע להמתין לסוף חופשת הקיץ

ישנו "סיכוי סביר" לעליות בשוקי המניות ברבעון הרביעי של השנה, שכן המשקיעים ברחבי העולם פסימיים מדי באשר לתחזיות הצמיחה. כך מעריך פיליפ פול, ראש חטיבת מאקרו ואסטרטגיה ב-HSBC Global Asset, חטיבת השקעות של הבנק הבריטי HSBC אשר מנהלת נכסים בהיקף של 411 מיליארד דולר.

פול מציין כי בהחלט ייתכן שהצמיחה הגלובלית תהיה "מתחת לממוצע", אך הוא פוסל אפשרות של מיתון כפול (תרחיש W). במילים אחרות, הוא אינו מאמין שהכלכלה העולמית תיכנס למיתון נוסף וסבור כי המשקיעים פסימיים מדי בהערכותיהם.

לדברי פול, 2 גורמים עיקריים יתמכו בעליות בשווקים ברבעון האחרון: חזרתם של משקיעים רבים מחופשת הקיץ ועלייה במחזורי המסחר, וכמו כן נסיגתם של בנקים מרכזיים רבים בעולם מהכוונה להעלות את הריביות, מה שיגביר את הנזילות בשווקים.

תמונת מצב עדכנית של הבורסות בעולם אינה מעודדת לפי שעה. מדד ה-MSCI של השווקים המתעוררים הניב מתחילת השנה תשואה אפסית, לאחר עלייה של 75% בשנת 2009. מדד ה-MSCI העולמי הניב ב-2010 תשואה שלילית של 5.6%, בשל ההאטה הכלכלית בארה"ב, משבר החובות באירופה ומאמציה של סין לקרר את הצמיחה מחשש להתפרצות אינפלציונית, שמכבידים על הסנטימנט בשווקים.

"השווקים היו שליליים מדי ובשלב מסוים תגיע נקודת המפנה", אמר פול בראיון לסוכנות בלומברג. "ישנו סיכוי סביר לראלי בשווקים ברבעון הרביעי בעוד אנו נכנסים לחודש ספטמבר. המשקיעים יתמקדו בסוף השנה והתיאבון לסיכון יגבר".

פול רמז בכך ל"ראלי סוף השנה" המסורתי בשווקים, שבד"כ מתחיל באוקטובר עד סוף השנה, בעוד שמנהלי ההשקעות מעוניינים לשפר את התשואות השנתיות וקונים מניות לצורך כך.