דיווחים: משמרות המהפכה באיראן העלו הכוננות מחשש לתקיפה

סוכנויות הידיעות באיראן ובסין מצטטות בכיר במשמרות המהפכה כמי שאומר שאיראן תתקוף מטרות לא רק בישראל ובמזרח התיכון, אלא בעולם כולו במידה שתותקף

סוכנות הידיעות האיראית "פארס" (Fars) דיווחה אמש (ה') כי משמרות המהפכה באיראן העלו את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר מחשש לתקיפה של ארה"ב באיראן. זאת, בעקבו התבטאות חריפה של גנרל בצבא ארה"ב, רגע לפני שאיראן מפעילה את הכור הגרעיני בבושהר מחר (שבת).

"בהסתמך על היכולות הצבאיות החזקות וחומר מודיעיני שנאסף בסמוך לגבולות המדינה, משמרות המהפכה מוכנות להתמודד באופן מלא עם כל איום אפשרי", אמר בכיר במשמרות המהפכה לסוכנות "פארס".

הדיווח מגיע לאחר שהאדמירל האמריקני מייק מולן אמר מוקדם יותר החודש כי ארה"ב מוכנה לתקוף את איראן אם היא תגיע למסקנה שזו הדרך היחידה לעצור את טהרן מלהגיע לפצצת אטום. באותה נשימה הזהיר מולן כי קשה מאוד לחזות את השלכותיה של תקיפה כזו, וכי הדבר יכול לערער את ביטחון העולם.

איראן אמורה להפעיל מחר את הכור הגרעיני בבושהר, יחד עם רוסיה, אולם היא הדגישה פעמים רבות כי מדובר בכור גרעיני למטרות שלום. לעומת זאת, במערב מאשימים את איראן בחתירה להשגת נשק גרעיני. היום דיווח העיתון "ניו יורק טיימס", כי הממשל האמריקני שכנע את ישראל שתיקח לפחות שנה עד שאיראן תגיע לנשק גרעיני.

סוכנות הידיעות הסינית Xinhua דיווחה היום, כי בכיר במשמרות המהפכה הצהיר שאיראן תתקוף מטרות לא רק בישראל ובמזרח התיכון, אלא בעולם כולו במידה שתותקף. לדברי הבכיר במשמרות המהפכה, "בקרב המכריע, משמרות המהפכה ינחילו תבוסה צורבת על כל אויביהם".

ביום ד' העביר אשק אל-אחביב (Eshaq Alehabib), סגן השגריר האיראני באו"ם, מכתב תלונה למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות האיום האמריקני האמור. במכתב, ביקר אל-אחביב את האיומים הצבאיים מצידה של ארה"ב על מתקני הגרעין של איראן.