משבר ביצים אמריקני: ריקול של חצי מיליארד ביצי מאכל בארה"ב

ריקולים נרחבים של מאות מיליוני ביצי מאכל נערכו השבוע בארה"ב בעקבות גילוי זיהום סלמונלה, שהינו אחד מזיהומי מערכת העיכול הנפוצים ביותר

ריקולים נרחבים של מאות מיליוני ביצי מאכל נערכו השבוע בארה"ב בעקבות גילוי זיהום סלמונלה, שהינו אחד מזיהומי מערכת העיכול הנפוצים ביותר הן עבור בני אדם והן עבור חיות שונות והסיבה השכיחה ביותר לזיהום חיידקי בדרכי העיכול.

יצרן ביצי מאכל גדול מחוות Hillandale הכריז אתמול (ו') על ריקול של 170 מיליון ביצים ב-14 מדינות, בעקבות התפרצות של זיהום סלמונלה. מדובר על הודעה שלישית תוך שבוע על ריקולי ביצים, אשר מעוררת את אמון הצרכנים, במיוחד לאחר שורה של פרשות בנושא איכות המזון בשנים האחרונות בארה"ב.

יצוין כי מוקדם יותר השבוע הכריזו יצרנים אחרים בארה"ב על ריקולים של כ-400 מיליון ביצים.

"אסור להתעלם מעובדה שהביצים עלולים להיות מזוהמים בחיידק הסלמונלה", הזהיר קרול טאקר פורמן, מומחה בקרת איכות מזון בפדרציית הצרכנים האמריקנית. "אני מבין את הקושי וההתנגדות לכך, במיוחד שאנו נדרשים להתייחס למזון כמו פסולת רעיל. אבל אם אנחנו לא רוצים חולים, ובמיוחד אם יש לנו מישהו בבית ברמת חיסון נמוכה - צריכים להתמודד עם דברים אלה בזהירות ולדרוש כי סטנדרטים גבוהים יותר יהיו מוגדרים היטב".

מומחי הבריאות בארה"ב ממליצים לאזרחים לוודא כי הם בישלו את הביצים היטב כדי להשמיד כל החיידקים, ולשטוף את ידיהם לאחר מגע עם ביצים. עדיין לא ברור למה רשות ה-FDA טרם הכריזה על הוראות מפורשות בהתייחס לפרשה.