ממשיכים לגדול: משרד ש. פרידמן מצרף 6 עורכי דין

עו"ד דורון שוופי, שותף בכיר במשרד: "הסיבה המרכזית לצירוף עורכי הדין החדשים היא גידול משמעותי בתחומי הפעילות של המשרד, במקביל לפעילות המתרחבת במשק"

רובם המוחלט של עורכי הדין ושל הפעילות העסקית מתרחשת אמנם בתל-אביב, אבל מתברר שיש בכל זאת חיים בחיפה, וגם פעילות עסקית ומשרדי עורכי דין שאפילו מצליחים להתרחב ולהגדיל באופן משמעותי את פעילותם.

אחד הבולטים שבהם הוא משרד ש. פרידמן ושות', המשרד הגדול ביותר בחיפה ואחד הוותיקים בארץ. מאז היווסדו בשנת 1939 ובמשך שנים, היה המשרד מזוהה עם היותו חיפאי ועם מומחיותו בתחום דיני הספנות והמשפט הימי. גם כיום המשרד עוסק רבות בתחום זה, ויש לו כבר סניפים בתל-אביב וברעננה.

בשבועות האחרונים הצטרפו אל משרד ש. פרידמן, שמייצג בין היתר את חברת צים, עופר ספנות, א. דורי, תנובה, גב-ים, שופרסל, סופר-פארם, אופיס-דיפו, גזית-גלוב וחברות הביטוח אליהו ומנורה, לא פחות מ-6 עורכי דין חדשים.

עו"ד רועין מרדן הגיעה ממשרד עוה"ד שרגא בירן ושות' והצטרפה למחלקת הנדל"ן בש. פרידמן. עו"ד הראל פרלמוטר סיים התמחות במשרד עוה"ד יגאל ארנון והצטרף למחלקת המסים. עו"ד יהונתן פרייזר יעסוק במשפט ימי, משפט מסחרי בינלאומי ובדיני תאגידים. עו"ד עפרי משכית הגיעה ממשרד עוה"ד איתן-מהולל ומצטרפת למחלקת דיני עבודה. עו"ד ורו"ח מיכל רוה הגיעה ממשרד יגאל ארנון והצטרפה למחלקת המסים; ועו"ד הילה וולפסון הגיעה ממשרד עוה"ד מטרי מאיר.

הפעילות במשק מתרחבת

לדברי עו"ד דורון שוופי, שותף בכיר במשרד, הסיבה המרכזית לצירוף עורכי הדין החדשים למשרד היא "גידול משמעותי בתחומי הפעילות של המשרד, במקביל לפעילות המתרחבת במשק".

עו"ד שוופי מספר כי בחודשים האחרונים בולט במיוחד השיפור בפעילות הבינלאומית בתחום הספנות, שבו מצטיין המשרד. לדבריו, תחום חשוב נוסף שבו חל גידול משמעותי בפעילות הוא תחום הנדל"ן. "קיימת התרחבות רבה בעסקאות נדל"ן בארץ בכלל ובתל-אביב ובחיפה בעיקר. ניתן להבחין בהתעניינות מחודשת של יהודים בעלי אמצעים מארה"ב ואירופה בהשקעות בישראל, לדעתי זה קורה לאור החקיקה החדשה המיטיבה עם עולים חדשים ועם תושבים חוזרים".

שני תחומים נוספים שבהם עוסק משרד ש. פרידמן ושהיקף הפעילות בהם גבר מאוד לאחרונה, לדברי שוופי, הם תחום ההשכלה הגבוהה, שבמסגרתו מייצג המשרד את אוניברסיטת חיפה; ותחום המיזוגים והרכישות הגדולות, בהן משתלב המשרד היטב לאור מומחיותו בחוזים, חברות, מיסוי, דיני עבודה, הגבלים עסקיים ועוד.

דרישה גוברת בתחום המיסוי

שוופי מוסיף כי הסיבה לצירוף עורכי דין חדשים למחלקת המיסוי של המשרד היא שגם במחלקה זו, לצד הגברת הפעילות במחלקות האחרות, חל גידול משמעותי. "ישנה דרישה הולכת וגוברת של לקוחות לחוות-דעת וליטיגציה בתחום המיסוי, כמו גם לתכנוני מס ולפתרון שאלות מיסוי שונות ולכן שכרנו עורכי דין חדשים המתמחים במיסוי".

בנוסף, המשרד פיתח גם התמחות בתחום קרנות הגידור. "היבטי המס בקרנות הגידור הם קריטיים", מסביר שוופי, "זהו השלב הראשון בכל הקמת קרן - תכנון מס נכון למשקיעים ולמנהלי הקרן. התחום מערב גם דיני תאגידים וניירות ערך".

לדבריו, "בשנים האחרונות תחום הניהול מישראל, של מכשירים פיננסים ברחבי העולם, התרחב בצורה אדירה. נראה כי הגופים הפיננסיים בעולם גילו את היכולות הטכנולוגיות והפיננסיות של הישראלים. כיום משתלבת הטכנולוגיה בתחום ההשקעות בנכסים סחירים, ומכאן היתרון של הישראלים.

"קרנות גידור מרחבי העולם משתמשות ביכולות אלה של ישראלים - לרבות תושבים חוזרים שהתמחו ועבדו במוסדות פיננסיים בחו"ל, על מנת לבצע השקעות פיננסיות בבורסות השונות ברחבי העולם. המשרד מייצג מספר גופים כאלה מהגדולים בעולם.

"לאחרונה אף נדונה תכנית במשרד האוצר על מנת להפוך את ישראל למרכז פיננסי עולמי, כך שהקרנות השונות בעולם תשתמשנה בכוח-האדם הישראלי המיומן בישראל. המשרד ייעץ בעניין זה לנציגי משרד האוצר".

עם הצטרפותם של עורכי הדין החדשים מונה משרד ש. פרידמן ושות' 65 עורכי דין, מתוכם 15 שותפים.