פרשת צ'רלטון: בעלה של הבוררת נחלץ לעזרת ההתאחדות לכדורגל

‏פרופ' יובל לוי, בעלה של השופטת בדימוס גבריאלה דה-ליאו לוי: "איני מעורב בייצוגו של יאיר רבינוביץ', לשעבר יו"ר הבקרה התקציבית של ההתאחדות"

‎‎‏"לא מסרתי לרעייתי, השופטת בדימוס גבריאלה דה-ליאו לוי, מידע כלשהו, ולא שוחחתי איתה על מר יעקב מזרחי או על תאגידים שבשליטתו, לרבות לגבי הסכסוך המשפטי שמתנהל בינו לבין חברת התקשורת צ'רלטון" - כך העיד עו"ד פרופ' יובל לוי בתצהיר שהגיש ביום א' לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

תצהירו של לוי נמסר במסגרת תשובתה של ההתאחדות לכדורגל לבקשה שהגישה צ'רלטון לביטול פסק הבוררות של דה-ליאו, לאור מה שהיא מכנה "ניגוד עניינים חמור" בו היתה נתונה השופטת.

‏תצהירו של פרופ' לוי הינו יוצא דופן, כיוון שמדובר בפעם הראשונה שבה נחלץ בעלה של בוררת לעזרת אחד הצדדים בבוררות שקיימה אשתו.

נושא נוסף העולה מתצהירו של לוי הנו התייחסותו לעובדה כי שותפו, עו"ד יחיאל כשר, מייצג את יו"ר הבקרה התקציבית לשעבר בהתאחדות לכדורגל, יאיר רבינוביץ', בסכסוך בין שותפים בהקשר לרכישת מספר נכסים בישראל.

‏‏"ידעתי כי המשרד, באמצעות שותפי עו"ד יחיאל כשר, מייצג את רבינוביץ' בסכסוך בין שותפים בהקשר לרכישת נכסים שונים בישראל, ולרבות בבוררות המתנהלת ביניהם. פרטי המחלוקת דלעיל אינם מוכרים לי, ואיני מעורב בייצוגו של רבינוביץ'. שוחחתי עם רעייתי על התיק האמור, על רקע נסיבות מיוחדות הקשורות בו. ואולם, על כך שרבינוביץ' כיהן כיו"ר הבקרה התקציבית הקשורה להתאחדות לכדורגל, שמעתי לראשונה מפיו של עו"ד כשר ב-11.8.2010", העיד פרופ' לוי.

במסגרת הבקשה לביטול פסק הבוררות שהגישה בתחילת החודש, טענה צ'רלטון כי דה-ליאו לא דיווחה כי בעלה מייצג בכיר בהתאחדות לכדורגל וכי הוא לוקח חלק בתביעה נגד חברת-אם של צ'רלטון. כמו כן ציינה צ'רלטון כי השופטת ננזפה בעבר על-ידי השר חיים רמון שמועסק כיועץ בכיר לחברה, נזיפה שהתבצעה סמוך לפרישתה מכס השיפוט.

‏ביוני השנה הסתיים הליך הבוררות בין צ'רלטון להתאחדות לכדורגל, שבסופו חויבה צ'רלטון על-ידי השופטת בדימוס דה-ליאו לשלם להתאחדות כ-13 מיליון שקל. המקור לסכסוך הוא ברצונה של החברה המחזיקה בערוצים ספורט 1 וספורט 2 לצאת מחוזה שידור משחקי ליגת העל לאור הטענה כי שווים ירד.

בצ'רלטון הביעו תמיהה על הגשת תצהירו של לוי במסגרת תשובת ההתאחדות, וציינו כי הגשתו מחזקת את טענתם בנוגע לכך שהשופטת בדימוס דה-ליאו היתה שרויה בניגוד עניינים חמור כאשר החליטה בבוררות בין החברה לבין ההתאחדות לכדורגל. ‏‎‎‏