אפריקה עברה לרווח רבעוני של 1.2 מיליארד שקל; החוב צומצם

הרווח מיזמות נדל"ן הסתכם ברבעון בכ-9 מיליון שקל ■ החוב סולו במונחי פארי צומצם לכ-4.7 מיליארד שקל ■ איזי כהן: "שואבים עידוד רב מההתייצבות במרבית השווקים בהם אנו פועלים"

לאחר שהשלימה את הסדר החוב במהלך הרבעון השני של השנה, מסכמת היום (ב') אפריקה ישראל מסכמת היום (ב') את הרבעון החולף והיא מדווחת כי הרווח הנקי שלה הסתכם ברבעון החולף בכ-1.2 מיליארד שקל לאחר הפסד של כ-1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון, עקב כניסתו לתוקף של הסדר החוב והרישום החשבונאי של החבילה שניתנה לבעלי החוב כנגד אגרות החוב הישנות בשווי שוק (באופן חד פעמי), רשמה החברה בספריה רווח בסך של כ-1.45 מיליארד שקל, רווח אשר מוצג במסגרת הכנסות המימון של החברה.

בגזרת החוב, מסכמת החברה חוב סולו נטו במונחי פארי לסוף הרבעון של כ-4.7 מיליארד שקל לעומת כ-7.4 מיליארד שקל בסוף שנת 2009. החוב החשבונאי סולו לסוף הרבעון הסתכם בכ-3.6 מיליארד שקל.

הרווח מיזמות נדל"ן הסתכם ברבעון בכ-9 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם ברבעון בכ-90 מיליון שקל לעומת כ-86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעילות התעשייה הסתכם ברבעון בכ-43 מיליון שקל לעומת רווח של כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

איזי כהן: "שואבים עידוד רב מההתייצבות במרבית השווקים בהם אנו פועלים"

איזי כהן, מנכ"ל החברה מסר עם פרסום הדו"חות כי "תוצאות הרבעון השני משקפות, בין היתר, את ההשלכות החיוביות של הסיום המוצלח של הסדר החוב אשר אושר בחודש מאי השנה. ההסדר אפשר לקבוצת אפריקה ישראל לצאת לדרך עסקית חדשה. במסגרת השלכותיו החשבונאיות, מדווחת החברה ברבעון על רווח נקי גבוה של למעלה ממיליארד שקל לצד גידול משמעותי בהון העצמי של החברה וכן, שיפור גדול בתוצאות של החברות הבנות בקבוצה".

כהן הוסיף כי "אפריקה ישראל שמה לה למטרה לפרוע את החוב הקצר לבעלי אגרות החוב לפני המועד המקורי והיא פועלת ללא לאות למען מטרה זו. וכן, לשפר באופן מתמיד את יחס ההון העצמי לחוב סולו והמאוחד של הקבוצה".

כהן סיכם ואמר כי "אנו שואבים עידוד רב מההתייצבות במרבית השווקים בהם אנו פועלים ושבעי רצון מההתקדמות בפרויקטים העיקריים שלנו, בעיקר בפרויקט הדגל של הקבוצה, קניון 'מוסקו סיטי' הצפוי להיפתח במהלך חודש דצמבר השנה. אירוע זה יהווה עבורנו אבן דרך משמעותית להצפת ערך עבור בעלי המניות שלנו".

נזכיר כי אתמול דיווחה אפריקה על הסכם שחתמה למכירת אחזקותיה בכביש 6 תמורת סך כולל של כ-0.5 מיליארד שקל. החברה מייעדת את התזרים הצפוי מהעסקה לפירעון מוקדם של סדרת אג"ח כ"ה הקצרה, המיועדת לפירעון ב-2012. הרווח לפני מס בעסקה צפויה להסתכם בכ-200 מיליון שקל.