אפקט הרפורמה: מידרוג הורידה את דירוג האג"ח של פרטנר

הדירוג הורד מ-Aa2 ל-Aa3 תוך שינוי אופק הדירוג משלילי ליציב ■ "שיעור החדירה הגבוה כיום לעומת העבר והשחיקה המתמשכת בתעריפי השיחות מציבים בפני החברה אתגר קשה מבעבר"

נחישות הרגולטור במאבק מול חברות הסלולר והתקדמות הרפורמה בדמי הקישוריות מדאיגים את כלכלני מידרוג ביחסם לאג"ח של חברת הסלולרפרטנר וגורמים להם להוריד הבוקר את הדירוג של חברת התקשורת של אילן בן דב.

מידרוג הודיעה על הורדת דירוג האג"ח מסדרה א' של פרטנר מ-Aa2 ל-Aa3 תוך שינוי אופק הדירוג משלילי ליציב. בחברה מסבירים כי "הורדת הדירוג מושפעת מהאתגרים העומדים בפני החברה, נוכח מאמצי הרגולטור להרחיב את רמת התחרות בענף באמצעות הפחתת דמי הקישוריות וצעדים לכניסת מתחרים חדשים". עוד מפרטים שם ואומרים: "חברות הסלולר הוכיחו בעבר יכולת גבוהה לפצות על שחיקת ההכנסות, נוכח רפורמות מצד הרגולטור, אולם שיעור החדירה הגבוה כיום לעומת העבר והשחיקה המתמשכת בתעריפי השיחות מציבים בפני החברה אתגר קשה יותר מבעבר".

בחברה טוענים כי הנסיבות החיצוניות, לצד הנוהג לחלוקת מלוא הרווח הנקי כדיבידנד לבעלי המניות, מוביל לתזרים חופשי חלש ואף שלילי לחברה, תוך עליית התלות שלה במחזור חובות לצורך שיווק הקרן.

בכל הנוגע לאופק הדירוג, טוענים במידרוג כי ירידה חדה ברמת המינוף תוך שיפור בתזרים החופשי וכן הרחבה משמעותית של סל השירותים בתחום התקשורת אותו מספקת החברה עשויים להוביל להעלאת הדירוג.

עם זאת, האטת יחסי הכיסוי באופן שלא יתאם את הדירוג או המשך התפתחות הצעדים הרגולטוריים באופן שיביא להמשך ההקטנה של חסכמי הכניסה לענף כך שיאיימו באופן משמעותי על מעמד החברה וביצועיה - כל אלה עשויים להביא להמשך פגיעה בדירוג של פרטנר.