מנכ"ל בנק אגוד פרייליכמן: "יש התייצבות במחירי הדירות"

בנק אגוד מציג ירידה של 27% ברווח הנקי ברבעון השני לצד עלייה באשראי ובפעילות המשכנתאות ■ התשואה על ההון - 6% ■ ההלוואות החדשות הגיעו ל-856 מיליון שקל

ירידה של 27% ברווחי בנק אגוד ברבעון השני. הרווח עמד על 33 מיליון שקל בהשוואה ל-45 מיליון שקל אשתקד. במחצית הראשונה של 2010 הסתכם הרווח הנקי ב-63 מיליון שקל בהשוואה ל-62 מיליון שקל אשתקד. התשואה על ההון של אגוד נמצאת עדיין בטווח חד ספרתי נמוך ועומדת על 6.3%. מנכ"ל בנק אגוד הוא חיים פרייליכמן.

אגוד מחזיק הלימות הון בשיעור של 13.5% כאשר הלימות ההון הראשוני היא 8.7%, עלייה בהשוואה ל-8.6% בסוף 2009. סיווג האשראי לקבוצות, כנדל"ן על פי הנחיות בנק ישראל גרע מההון הראשוני 0.15%.

פעילות המשכנתאות של אגוד צמחה במחצית הראשונה ב-75% וההלוואות החדשות מכספי הבנק הגיעו ל-856 מיליון שקל. הבנק מדווח כי לצד העלייה באשראי חלה גם עלייה במרווחים. "אם היינו מתפשרים במרווח היינו גדלים יותר אבל אנו שומרים על תמהיל מאוזן ועל איכות תיק האשראי".

- האם להערכתך מחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות?

"באופן כללי יש התייצבות במחירים אבל ייתכן שיהיו מקומות שבהם מחירי הדירות יעלו. יש מקומות ספציפיים בהם הביקוש גדול וההיצע נמוך כך שהביקוש גובר על ההיצע ויהיו 'איים' של עליית מחירים".

- היקף האשראי המאזני הנדל"ני שלכם ירד מ-3.1 מיליארד שקל ל-2.9 מיליארד שקל.

"אנחנו עובדים לפי פרויקטים ולכן יש ירידה באשראי מאזני ועלייה בערבות בנקאית חוץ מאזנית. זה לא מעיד על ירידה בהיקף הפעילות אלא הפוך, פועל יוצא של מכירות מוגברות".