פטרהטק של מודי בן-ש"ך גייסה 15 מיליון דולר מאלגני קפיטל

הגיוס בוצע לפי שווי של 60 מיליון דולר ■ בעל המניות הגדול בפטרהטק והיו"ר הפעיל שלה הוא מודי בן-ש"ך, לשעבר מנכ"ל קבוצת פז ומבעליה

חברת פטרהטק הישראלית, שפיתחה מערכת מבוססת טכנולוגיה מתקדמת לתחום התדלוק וניהול ציי רכב, גייסה בשבוע שעבר 15 מיליון דולר מחברת אלגני קפיטל (Alleghany Capital Corporation), חברת בת בבעלות מלאה של החברה האמריקנית אלגני קורפוריישן (Alleghany Corporation). בעל המניות הגדול בפטרהטק והיו"ר הפעיל שלה הוא מודי בן-ש"ך, לשעבר מנכ"ל קבוצת פז ומבעליה. הגיוס בוצע לפי שווי של 60 מיליון דולר.

פטרהטק הוקמה ב-2005 על-ידי יואב וילנאי ואבי ילון, ומשרדיה ממוקמים בהוד השרון. מוצר הדגל שפיתחה החוברה הוא מערכת ה-GasNGo, המאפשרת מעקב ופיקוח אחר תדלוק ציי רכב ומאפשרת ניהול ובקרה מקסימליים עבור מפעילי ציי רכב.

החברה פועלת במדינות שונות, כדוגמת מקסיקו, ארה"ב ומדינות חבר העמים לשעבר, ובכוונתה לחדור גם למדינות נוספות. בישראל חתמה החברה על הסכם עם קבוצת פז, במסגרתו סוכם כי פז תפרוש בקרוב את המערכות של פטרהטק בכל תחנות הדלק שלה בארץ. בקופת החברה שוכבים 20 מיליון דולר אחרי הגיוס.

"בשנה וחצי האחרונות, מאז התחלנו לשווק את מוצרי החברה בחו"ל, אנו נחשפים לדרישה גבוהה מאד לטכנולוגייה החדשה ולשירותינו בכל העולם", אמר בן-ש"ך. "מתברר, כי עליית מחירי הדלקים בעולם הביאה לכך שההקפדה על הוצאות הדלק הפכה לנושא מרכזי בכל התאגידים המפעילים ציי רכב. במדינת ישראל, הנחשבת למתקדמת מאוד בתחום זה, מוצרים אלה משמשים כמעט במחצית מכמות הדלק המתודלקת וביותר מ-90% מציי הרכב, ולגישתנו אין סיבה שבעולם כולו המצב לא יהיה דומה. בימים אלה אנו מנהלים מו"מ במדינות נוספות, בחלקן אף הוחל בהפעלת פיילוטים שונים; אנו מאמינים כי הם אף יבשילו בקרוב לכדי עיסקאות".

עורכי הדין גדי גראוס ליאת ויגדור ועינת קליין ממשרד י.זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלמון ושות' ייצג את פטרהטק בעסקה. את אלגני קורפוריישן ייצגו עורכי הדין רמי בן נתן ורועי קנר ממשרד עורכי הדין ארדינסט, בן נתן ושות'.