בשיא העומס בנתב"ג: ועד העובדים יגרום לשיבושים מיום חמישי

‎‎יו"ר הוועד יקיים אסיפות הסברה בשעות העבודה ■‏‎‎‏ העילה: הסחבת במו"מ על הבטחת כספי הפנסיה של העובדים‏ ■ צפיים עיכובים בהמראות ובנחיתות ובפריקת והעמסת כבודה

‎‎ועד העובדים ברשות שדות התעופה הכריז היום (ג') כי מיום ה' הקרוב יערוך אסיפות הסברה בקרב העובדים בשעות העבודה. המשמעות: שיבושים בפעילות בנתב"ג ועיכובים בהמראות ובנחיתות ובפריקת והעמסת כבודה.

לטענת יו"ר הוועד, פנחס עידן, האסיפות ייערכו בעקבות הסחבת במשא-ומתן בין הנהלת רשות שדות התעופה לבין ועד העובדים על הקמת קופה מרכזית לקצבה, המיועדת להבטיח את כספי הפנסיה של העובדים.

העובדים טוענים כי ההסתדרות והוועד פנו להנהלת רשות שדות התעופה מספר פעמים במהלך השנתיים האחרונות, אולם הנושא לא התקדם, והנהלת הרשות נוקטת סחבת שמסכנת את כספי הפנסיה של העובדים.

העובדים דורשים פתרון מיידי לנושא, שיושג בסיועו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עוה"ד אבי ניסנקורן.

"לא ניתן יד לפגיעה בכספים ששייכים לעובדים", אמר עידן. "אנחנו דורשים שכספי הפנסיה של העובדים יהיו מוגנים ומיועדים אך ורק למטרת תשלום פנסיה לעובדי הרשות, ולא ישמשו למטרות אחרות".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "בימים אלה מתקיים משא-ומתן בין הרשות לבין ועד העובדים בנושא הוצאת הכספים לניהול גורם חיצוני.‏ המשא-ומתן מתקיים בעקביות וברצינות. מועצת רש"ת, בראשות היו"ר עובדיה עלי, החליטה כבר לפני כ-3 שנים כי כספי הפנסיה לא ייפגעו ואינם ניתנים לשימוש פרט לייעודם המקורי. הנהלת הרשות תעשה ככל יכולתה כדי למנוע פגיעה בשירות הניתן לנוסעים".