"אמן ואראה אותה מרוחה על הכביש" - כתבו על מורה בפייסבוק

מירב אמדורסקי, שגילתה כי תלמידים פתחו נגדה שתי קבוצות נאצה: "אחרי רצח ראש ממשלה בישראל, להבדיל, אני לא יודעת לאן דברים יכולים להתגלגל"

"כתבו עלי 'כל כלב יבוא יומו', 'אמן ואראה אותה מרוחה על הכביש', החזירו אותי למקצוע העתיק בעולם" - סיפרה היום (ד') לגלי צה"ל מירב אמדורסקי, המורה שגילתה בסוף שנת הלימודים האחרונה כי תלמידים בביה"ס שבו היא מלמדת פתחו שתי קבוצות נאצה בפייסבוק שעליהן מתנוסס שמה.

אמדורסקי היא מחנכת ומורה לסוציולוגיה בתיכון בנס ציונה. בנוסף, היא שימשה בשנה האחרונה כרכזת חברתית ורכזת שכבה. בשנת הלימודים שעברה הביאה להשעיית תלמיד שזרק תפוח על מורה בשיעור אזרחות, וסמוך לסוף שנת הלימודים גילתה בתה בת ה-25 כי אמה מככבת בפייסבוק בשתי קבוצות: 1. "מירב אמדורסקי חכי ל-20 ביוני" 2. "גם אני הושעיתי בגלל מירב אמדורסקי".

"זה היה מזעזע, הוכיתי בהלם, והייתי צריכה להרגיע מאד את בעלי ואת הבנות שלי. השמות של החברים בקבוצה כמובן לא היו בדויים, אלה תלמידים שסיימו איתי שכבה, והיום רובם כבר חיילים. מאז הפתיחה הספיקו להצטרף לקבוצות תלמידים נוספים", סיפרה לגלי צה"ל אמדורסקי, שהגישה נגד התלמידים תלונה במשטרה בגין לשון הרע.

"קשה לי להבין מאיפה זה בא. עד לא מזמן, כשהיה משהו לבירור בין מורה לתלמיד תמיד ידעו לבוא ולדבר, לשתף הורים, מורה נוסף, או לפנות להנהלה. זאת זירה חדשה, ואנחנו צריכים להתמודד איתה. לא אחת כמורה אני נתקלת בפגיעה בתלמיד בזירה הזאת".

"בהחלט קיים גם פחד. אחרי מקרה - להבדיל - של רצח ראש ממשלה, שאחריו החברה אמרה שהכתובת היתה על הקיר, אני לא יודעת לאן דברים יכולים להתגלגל, עד כמה האמירה יכולה להפוך למציאות. היינו עדים בעולם למקרים מזעזעים שבהם תלמידים יצאו כנגד תלמידים אחרים, הורים ומורים".

בינתיים, מכל מקום, אף אחד מהתלמידים או מהוריהם לא התקשר להתנצל בפני אמדורסקי.