סיבוב פרסה: מינהלת הליגה בכדורסל חוזרת לטוטו-ווינר

דירקטוריון הפיס סירב לאשר ההסכם עם המינהלת עבור 10 מיליון שקל לעונה הנוכחית ■ יו"ר המינהלת אבנר קופל חזר לאופציה של מועצת ההימורים, בהסכם שצפוי להיחתם ל-3 שנים

מפעל הפיס החליט לרדת מההסכם עם מינהלת הליגה בכדורסל.‏‎ ‎‏ חודשיים לפני המועד הרשמי לפתיחת ליגת העל בכדורסל, לא הצליחו במינהלת הליגה להביא לידי חתימה את הסכם החסות עם מפעל הפיס. מדובר בהסכם החסות הראשי של הליגה, שהיה אמור להבטיח למינהלת סכום של 10 מיליון שקל לעונה הקרובה ובסך הכל 37 מיליון שקלים ל-3 העונות הבאות. בעקבות פיצוץ ההסכם פנה יו"ר המינהלת אבנר קופל לטוטו-ווינר בבקשה להמשיך את ההסכם בין הצדדים. בטוטו-ווינר שוקלים בחיוב את הדברים, והליגה אף צפויה לקבל בחזרה את השם "ליגת ווינר".

ל"גלובס" נודע שהסיבה העיקרית לעיכוב היא סירוב של דירקטוריון מפעל הפיס לאשר את ההסכם, אותו הביא המנכ"ל שאול סוטניק. בישיבה האחרונה של דירקטוריון הפיס נשמעו טענות על גובה ההסכם, שאמור לעמוד על כ-40% יותר ממה ששילם הטוטו-ווינר בעונה האחרונה למינהלת הליגה. בדירקטוריון הפיס זועמים גם על המהלך של המנכ"ל סוטניק, שמנהל מזה מספר חודשים מו"מ ישיר עם יו"ר מינהלת הליגה, אבנר קופל. קופל וסוטניק סגרו את הפרטים במהלך פגישה בברצלונה לפני כחודשיים.

‏במהלך ישיבת הדירקטוריון האחרונה, בה לא נכח סוטניק מסיבות אישיות, ניסה הפרסומאי אייל חומסקי לשכנע את הדירקטוריון לקבל את ההסכם, אולם ללא הצלחה. גורם בפיס אמר ל"גלובס" כי "הנהלת השיווק שלנו התנגדה להסכם עם מינהלת הליגה מההתחלה, והדירקטוריון קיבל את עמדתה. לא יהיה למינהלת הסכם עם הפיס".

בטוטו-ווינר אמנם לא מתכוונים להעניק למינהלת את הסכום עליו דובר עם הפיס, אבל הבטיחו לקופל כי הסכום לא יהיה נמוך יותר מהסכום שקיבלה המינהלת בעונה האחרונה של ההסכם ושעמד על 7.1 מיליון שקל לעונה. על פי ההערכות, הסכום יהיה גבוה מזה ששילם הטוטו-ווינר בעונה האחרונה.

"כשאבנר קופל אמר בזמנו שיש לו אפשרות להשיג הסכם גבוה יותר עם הפיס, נתתי לו את ברכת הדרך", אומר ל"גלובס" יו"ר הטוטו-ווינר, צחי פישביין. "אמרתי לו שאם זה לא יילך, הטוטו-ווינר תמיד יהיה נכון להיות ספונסר בכדורסל הישראלי. הטוטו-ווינר והכדורסל זה דבר שהולך בד בבד תקופה ארוכה. לפיכך, כששמעת שהתפוצץ ההסכם עם הפיס, שלחתי לאבנר אס.אם.אס וכתבתי לו 'הווינר מחכה לך'".

‏‏במסגרת המו"מ בין הצדדים דורש הטוטו-ווינר את הפרסום בעיגולי האמצע בכל האולמות במשחקי הליגה, כולל את הפרסום בהיכל נוקיה במשחקי הליגה של מכבי ת"א. בנוסף, בטוטו-ווינר ידרשו הסכם לשלוש שנים.

‏כחלק מההסכם, ידרוש הטוטו-ווינר "תנאי ערכי" עליו תידרש לחתום המינהלת בתמורה להגדלת סכום החסות בהשוואה להסכם הקודם. התנאי הוא, שכל תוספת להסכם הקודם תלך במלואה לקבוצות הליגה, והמינהלת לא תוכל להשתמש בכסף לתפעול השוטף שלה.