תמיד טוב להיות מוכנים: תרגיל מתקפת טילים על ת"א

כוחות גדולים של משטרה, מד"א וצבא תרגלו הלילה במשך שעות תרחיש של מתקפת טילים על ת"א ■ באחד המקרים, פגע אחד הטילים במפעל "טרה" סמוך למגדלי עזריאלי

נערכים לכל תרחיש: כוחות גדולים של משטרה, מד"א וצבא נטלו הלילה (ד') חלק בתרגיל רחב היקף שנערך בתל אביב, המדמה מתקפת טילים על העיר. גם גורמים בעירייה השתתפו בתרגיל, במסגרתו טיפלו הגורמים השונים במקרה בו נחת אחד הטילים על מפעל "טרה" בעיר ופגע במיכל אמוניה.

כתוצאה מהתרגיל, נסגר לתנועה רחוב יגאל אלון בתל אביב למשך מספר שעות במהלך הלילה, הן לתנועת הולכי רגל והן לתנועת מכוניות. תנועה ערה של רכבי צה"ל, משטרה וכוחות הצלה נוספים הורגשה באזור.

"מדובר בתרחיש בו נפגע מפעל המחזיק חומרים מסוכנים", סיפר הלילה אל"מ אדם זוסמן, מפקד מרחב דן של פיקוד העורף בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "אנו מתרגלים שילוב של כוחות חירום וכוחות צבאיים במקרה הזה".

"מתרגלים עשרות מקרים בשנה"

עשרות משתתפים נטלו חלק בתרגיל, שדימה גם מתקפת טילים בת מספר ימים על מספר יעדים בתל אביב. "אנחנו מתרגלים טיפול באוכלוסייה שנפגעה וכן במניעת התפשטות החומר המסוכן מהמפעל שהותקף", הוסיף אל"מ זוסמן.

"צוותי מד"א פינו את הפצועים ולאחר מכן קיבלו סיוע מכוחות משטרה בהעברת הפצועים לבתי החולים", סיפר מיקי סגל, סגן מנהל מרחב דן במד"א, בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. לדבריו, כל הכוחות מתרגלים מדי שנה עשרות מקרים ברחבי הארץ, וזאת "על מנת לשפר את שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים והעיריות לכל תרחיש".

במקביל, יערוך היום פיקוד העורף שלושה ניסויי צופרים ברחבי הארץ. בשעה 11:05 תישמע צפירה עולה ויורדת בכל יישובי הצפון מחדרה וצפונה, בשעה 12:00 באזור יהודה ושומרון מאריאל וצפונה ובשעה 17:30 ייערך ניסוי צפירה בשכונת "צהלה" בתל אביב. פרטים נוספים בנושא ניסויי הצופרים היום ניתן למצוא באתר האינטרנט של פיקוד העורף או בטלפון 1207.