סטודנטים בחיפה: להחרים מרצים ששרו "בילאדי" אחרי המשט

יותר מ-1,000 חברים הצטרפו בפייסבוק לקבוצה "מחרימים מרצים פרו פלסטיניים", והסטודנטים הפיצו "רשימת מוחרמים" ■ אוניברסיטת חיפה בתגובה: צעד חשוך

בימים הקרובים יערכו הסטודנטים במוסדות האקדמיים בישראל את מערכת השעות שלהם ויבחרו את הקורסים שבהם ישתתפו בשנת הלימודים הבאה. באוניברסיטת חיפה החליטו כמה סטודנטים לנצל את המומנטום לביצוע אקט שבאוניברסיטה מכנים אותו "חשוך": הסטודנטים הפיצו רשימה של כמה עשרות מרצים, פרו פלסטיניים לטענתם, וקראו לא להירשם לקורסים שלהם.

"כאילו לפני רגע הוא לא עמד ושר בילאדי בילאדי יחד עם מפגינים של ארגון אש"ף, חמאס או פתאח", כתבו הסטודנטים בפייסבוק בתיאור קבוצה שפתחו בשם "מחרימים מרצים פרו-פלסטיניים" שאליה הצטרפו יותר מ-1,000 חברים. הסטודנטים התייחסו להפגנות שנערכו בעקבות אירועי המשט לעזה.

"הגיע הזמן לשים לזה סוף. במקום שאוניברסיטת חיפה נכשלה - אנו נתחיל לפעול!! אני סטודנט ומצפה מהמרצה שלי לכל הפחות לא להפגין את דעתו הפוליטית ולהיכנס כלאחר יד לשיעורים וללמד אותי כאילו לא קרה שום דבר!", נכתב בדף הקבוצה. "נמאס מאזלת ידה של האוניברסיטה ומאירועים כאלה, מי שמקדיש את חייו למען האוייב ראוי שיקדיש גם את פרנסתו ומקום עבודתו. בוגדים נמאסתם!"

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "אוניברסיטת חיפה רואה בחומרה כל ניסיון לחרם אקדמי או ניסיון לפגיעה בחופש האקדמי. ניהול רשימות וחרמות היא פעילות פסולה ומקרתיסטית, שיכולה להוביל רק לתוצאות רעות ולפגיעה בכלל החברה הישראלית".

"אוניברסיטת חיפה מחנכת לפלורליזם, דו-קיום והקשבה לזולת. אנחנו בטוחים שמרבית הסטודנטים שלנו, בלי קשר לעמדותיהם הפוליטיות, סופגים במהלך שהותם אצלנו רוח זו ומתנגדים בכל מאודם לצעדים חשוכים שכאלה".