"אם לא תסתיים ההקפאה היא תהפוך לחלק מהסכם הקבע"

כך אמר סילבן שלום במהלך סיור שקיים במעבר כרם שלום ובמעבר ארז ■ "אין מקום לדרישה להמשך ההקפאה"

חודש לפני תום תקופת הקפאת הבנייה בשטחים, הצהיר היום (ג') המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, כי בכוונתו לדרוש את סיום ההקפאה במועד שנקבע מראש, 26 בספטמבר. "המשמעות של אי-סיום ההקפאה במועד היא שהדבר יהפוך להיות חלק מהסכם קבע", אמר שלום במהלך סיור שקיים במעבר כרם שלום ובמעבר ארז.

השר שלום התייחס לפרסומים שלפיהם ידרשו הפלסטינים להמשיך את ההקפאה על רקע השיחות הישירות שייפתחו בשבוע הבא בוושינגטון ואמר כי "אין מקום לדרישה להמשך ההקפאה. אלו דרישות שהפלסטינים לא העלו בעבר כתנאי מוקדם. דרישות מסוג זה מקומן על שולחן המשא ומתן להסדר הקבע ולא כתנאי מוקדם. גם לנו יש דרישות ואנו לא שמים אותן כדרישות מוקדמות לפני השיחות", אמר שלום.

מחר צפוי לפתוח ראש הממשלה בסבב שיחות על עתיד ההקפאה עם שרי הממשלה לקראת פתיחת השיחות בוושינגטון. נתניהו יצטרך למצוא נוסחה שתהיה מקובלת הן על הפלסטינים והן על חברי הממשלה.

במסגרת הביקור בכרם שלום צפה שלום במעבר הסחורות ואמר כי החלטות הקבינט להקלות מיושמות במלואן. "מעבר הסחורות מתבצע בהיקף מלא ואף יותר, וקיים מעבר של משאיות אף יותר ממה שהפלסטינים מסוגלים לקלוט, מה שמעיד על כך שאין משבר הומניטרי", אמר. "הבעיה ההומניטרית היחידה היום היא שגלעד שליט עדיין מוחזק שם ולא מקבל ביקורים".