מבחן דרכים: קטנוע הונדה PCX - קסם הפשטות

קטנוע הונדה PCX לא המיס את האספלט וגם לא סובב ראשים, אבל זה לא מפריע כי מדובר בכלי צנוע ונטול יומרות המפתיע לטובה ביחס "תמורה לשקל"

כגודל הציפיות, אומר הפתגם, גודל האכזבות. אם נתרגם את זה לתמונה מהחיים שתהיה רלוונטית לטור הזה, היא תראה כמו כלי שעולה 100 אלף שקל, מצויד בים של טכנולוגיה, עדר סוסים ועיצוב נפלא; סיבוב עליו מוכיח שגם כל אלה לא תמיד עושים אופנוע. ומה קורה כשהסיטואציה הפוכה? אין לזה בדיוק פתגם, וחבל - כי זה בדיוק מה שקרה לי השבוע. התיישבתי על כלי צנוע ונטול יומרות והופתעתי לטובה; לא, הוא לא המיס את האספלט וגם לא סובב ראשים אבל זה לא הפריע, כי הייתי עסוק בהתמוגגות מהיחס "תמורה לשקל". קסם הפשטות כמאמר קלישאה אחרת.

טוויסט ירוק

אבל נתחיל בהתחלה. חוץ מאבטלה, עוני ויתר מרעין בישין, מיתונים כלכליים מביאים עמם גם כלי רכב פשוטים שאמורים להימכר בכמויות גדולות ובזול. הונדה, שסבלה במיתון הנוכחי מירידה משמעותית במכירות, שיגרה לשוק את PCX בדיוק למטרה זו. מדובר בקטנוע קטן יחסית, עם מנוע מוזרק של 125 סמ"ק (11.5 כ"ס), שכמו אחיו לקטגוריה אמור לספק פתרון לנסיעות עירוניות.

חיצונית PCX נאה ומודרני, עם יחידת תאורה גדולה בחזית ומעין מסיכה קדמית מושחרת שמכסה חלק ניכר מהחזית. איכות ההרכבה, כמצופה מהונדה, ללא רבב, וכדי לתת ל-PCX "טוויסט ירוק קטן" מול המתחרים הוסיפה לו הונדה מנגנון דומם וסע. בעברית זה אומר, שבכל עצירה ברמזור המנוע נכבה כדי לחסוך דלק/ויברציות/זיהום. סיבוב קטן של המצערת מעיר אותו בכמה מאיות שנייה.

התקמצנויות קטנות

על האספלט PCX מרגיש מצוין. אין מה לצפות, כמובן, לביצועים חורכים, אבל הוא סוחב היטב עד 90 קמ"ש (ואם הכביש מספיק ארוך הוא יגיע גם לאזור ה-105), זריז כשד בהשתחלויות בפקקים ומציע שיכוך זעזועים סביר פלוס. גם מערכת הדומם וסע פועלת נפלא, וקשה להרגיש שהקטנוע בכלל נכבה ונדלק (יש לזה הסבר טכני, אבל ברשותכם נפסח עליו. נאמר רק שבתחילת התנועה הסטרטר פועל כמנוע חשמלי שדוחף את הקטנוע, ולכן אין כמעט השהיה). איפה בכל זאת משלמים על אותה פשטות? ובכן, לוח השעונים בסיסי מאוד וכולל ספידמטר ומד דלק בלבד ויש כל מיני התקמצנויות קטנות (אין, למשל, מוט טלסקופי שיחזק את הכיסא הפתוח, והמושב האחורי כל-כך קטן שזה ממש מצחיק - לפחות עד שמנסים לשבת עליו).

והנה הגענו למחיר: 19,900 שקל תשאירו בסוכנות של מאיר כדי לקבל PCX. יש אמנם קטנועי 125 זולים ממנו, אבל כשמשקללים את המוניטין ואת האמינות של הונדה לתוך העסקה מקבלים דיל לא רע בכלל.