ההכנסות משירותי תוכן הזניקו את רווחי סלקום ב-18% ברבעון

מציגה רווח נקי של 326 מיליון שקל ברבעון ■ סך ההכנסות משירותים עלה ב-5.5% ■ החברה: "ננקוט באמצעים לצמצום ההשפעות לרעה של צעדי הרגולציה - אך לא נוכל להבטיח שיצליחו"

חברת הסלולר סלקום משחררת היום (ה') לבורסה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2010, כשהיא מתהדרת בזינוק של 17.7% ברווח הנקי שהסתכם ב-326 מיליון שקל ב-3 החודשים האמורים.

הזינוק מיוחס, בין היתר, לגידול מרשים של כ-29% בהכנסותיה של סלקום מתוכן ושירותי ערך מוסף של החברה ללקוחותיה, לרבות שירותי וידיאו וכן הודעות SMS. חלקם של שירותים אלה בסך הכנסות החברה משירותים האמיר ל-18%, כאשר סך ההכנסות הכולל משירותים עלה אף הוא בשיעור של 5.5% לסכום של 1.498 מיליארד שקל - לעומת 1.42 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

לשמחת החברה, הגידול בשירותי התוכן לא פגע בליבת העשייה של סלקום - דקות זמן האוויר, שצמחו ב-5.6% ברבעון השני של השנה, בהשוואה לצמיחה של 3.4% ברבעון השני של 2009.

הכנסות החברה כולה עלו בשיעור דומה של 5.2% והסתכמו ב-1.691 מיליארד שקל, לעומת 1.608 בשנה שעברה. נציין גם את הרווח התפעולי שרשם עלייה משמעותית של 12.4% ברבעון.

בהתייחס למאמצים הרגולטוריים בענף הסלולר, ובראשם סוגיית הפיקוח על התעריפים והרפורמה בדמי הקישוריות, מזהירה סלקום את משקיעיה: "אם השינויים בנוסחם המוצע יאומצו, הם צפויים להשפיע לרעה באופן מהותי על תוצאות החברה. ההשפעות לרעה האמורות כוללות הן השפעה ישירה על ההפחתה המוצעת והן אובדן שיחות סלולריות יוצאו צפוי... כמו גם השפעות אחרות של ההפחתה המוצעת בתעריף הקישוריות, כגון הקלה על כניסתם של מפעילים וירטואליים ומפעילים חדשים לשוק".

לאור זאת מצהירה החברה כי היא "מתכוונת לנקוט באמצעים כדי לצמצם ככל הניתן את ההשפעות לרעה הצפויות מהשינויים, אך לא יכולה להבטיח שאלה יצליחו".

לאור התוצאות שפירסמה הכריזה היום סלקום גם על דיבידנד לרבעון השני בסך 3.13 שקל למניה - ובסך-הכול כ-310 מיליון שקל.

מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אמר עם פירסום הדו"חות כי מדובר ב"על אף התחרות המתמשכת והאתגרים הרבים בענף שלנו, שמרנו על מעמדנו כמובילי שוק. נמשיך לעבוד בהתאם לאסטרטגיה שלנו בכדי למקסם את ביצוענו".