ההתאחדות לערוץ 10: מצאו גורם שישלם על זכויות ה-HD

זאת בעקבות הפרסום ב"גלובס", לפיו הערוץ העביר לצ'רלטון את זכויות ה-HD במוקדמות יורו 2012 ללא תמורה ■ ההתאחדות לכדורגל וערוץ 10 אמורים להתחלק בתמורה מהמכירה

ימים בודדים אחרי שחתמו על הסכם השידורים של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2012, מנסים בהתאחדות לכדורגל ובערוץ 10 למצוא פתרון לסוגיית זכויות ה-HD של המשחקים.

בעקבות הפרסום ב"גלובס", לפיו סיכם ערוץ 10 על העברת זכויות ה-HD לחברת צ'רלטון ללא תמורה, פנו ראשי ההתאחדות לערוץ 10 בדרישה למצוא גוף שישלם על הזיכיון.

בהתאחדות זועמים על ההחלטה של ערוץ 10, בין היתר בגלל הסכם שקובע כי ההתאחדות והערוץ אמורים להתחלק שווה בשווה בכסף ממכירת זכויות ה-HD.

על-פי ההערכות בשוק, זכויות ה-HD בלבד שוות בין 15%-20% מהזכויות "הרגילות". ערוץ 10 שילם עבור 5 משחקי הבית של הנבחרת במוקדמות יורו 2012 סכום של כ-550 אלף בממוצע למשחק.

כפי שפורסם ב"גלובס", בערוץ 10 הסכימו להעביר למפעילת ערוצים ספורט 1 וספורט 2 את זכויות ה-HD בעסקת בארטר. גורם בערוץ 10 אף אישר כי "זכויות ה-HD הועברו לצ'רלטון בחינם, כך שאין לנו מחויבות להעביר שום דבר להתאחדות לכדורגל".

בהתאחדות גילו אתמול (ד') להפתעתם כי ערוץ 10 כבר סחר בזכויות מבלי לבקש את אישורם. היום (ה') כבר פנה ערוץ 10 במכתב רשמי להתאחדות, שבו ביקש את הסכמתה למהלך.

צ'רלטון, מצדה, כבר העבירה בקשה רשמית למועצת הכבלים והלוויין לאפשר לה לשדר באפיק ה-HD שלה את משחקי הנבחרת.

בעיה נוספת עם העסקה היא העובדה שההתאחדות לכדורגל, שנמצאת בסכסוך משפטי עם צ'רלטון וממתינה לתשלום עבור זיכיון שידורי ליגת העל, תתקשה להשלים עם מהלך לפיו צ'רלטון תקבל סחורה ששייכת להתאחדות ללא כל תמורה כספית.

מערוץ 10 נמסר: "כל צעד שייעשה בעניין יבוצע בשיתוף ובתיאום מלא עם ההתאחדות לכדורגל. בשלב זה טרם נסגר דבר".