סלבין משיב אש: "רוני צארום רוצה לקחת הביתה 50 מ' ש'"

יו"ר קרן הריט סלע קפיטל מגיב לניסיון ההשתלטות של אספן: "לא מכיר ועדת השקעות אחת שתסכים למחיר שהוא פחות מהשווי האמיתי של סלע"

הפתעה מוחלטת - זו הייתה התחושה שליוותה את ראשי קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן בתחילת השבוע, בעקבות הודעתה של חברת אספן על ניסיון השתלטות על הקרן. שלושה ימים לאחר-מכן, החליטו בסלע להגיב ואתמול פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לדחות את פניית אספן, שבשליטת רוני צארום.

אספן הגישה לבית המשפט הצעה להשקיע 160 מיליון שקל, מחציתם במזומן ומחציתם באג"ח, ברכישת מניות סלע - גבוה משווי השוק שלה ב-7% בעת ההצעה ונמוך ב-24% מהונה העצמי, שעומד על 210 מיליון שקל. בשלב ב', במידה ותקבל אישור למהלך, תידרש אספן לשכנע בכדאיותו לפחות 75% מבעלי המניות בקרן.

מי שהקים את סלע קפיטל ב-2007, שמואל סלבין, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, ושותפו לדרך, אלי בן חמו, אינם חוששים מסיום דרכה של סלע קפיטל בטרם עת. אבל הם זועמים על ניסיונה של אספן להציג את פעילות הקרן ככישלון.

"המשקיעים זעמו"

"הם חלשים בחשבון", אומר סלבין כשהוא מתכוון לעומדים בראש אספן, ומוסיף כי "בכל שנה אנחנו נבחנים אצל המשקיעים. חילקנו עד עכשיו דיבידנד בשיעור שנתי של קצת יותר מ-7%, אנחנו מציגים NOI של יותר מ-8% ואנחנו נסחרים בסך-הכול שנתיים וחצי.

"נראה שבסך-הכל צארום רוצה לנצל את מחיר השוק של המניה ולקחת לביתו 50 מיליון שקל. לפי כללי החשבונאות, אם הוא יקנה אותה ויהפוך אותה לפרטית, השווי שלה יהיה בהתאם להון העצמי, 210 מיליון שקל, לעומת 160 מיליון שקל השקעה. הוא הלך לבית המשפט בבקשה להסדר נושים, אבל לחברה אין נושים. באספן רוצים לנסות לקבל החלטה ברוב אקראי לקנות חברה בשווי מופחת מהשווי האמיתי שלה".

לדברי סלבין, "תגובות המשקיעים היו נזעמות והם חושבים שזו חוצפה. המשקיעים יודעים מה זה קרן ריט, ובכוונה השקיעו בה, ופתאום בא מישהו ומנסה לשנות את זה. אבל אנחנו ממש לא מודאגים. אני לא מכיר ועדת השקעות אחת שתסכים למחיר שהוא פחות מהשווי האמיתי, ושתסכים להמיר מניות באג"ח שלא יודעים מתי ואם ישולמו".

בן חמו מוסיף ואומר כי "יש בסלע קבוצת משקיעים של מספר משפחות מהוותיקות והעשירות בישראל, שדרך הקרנות המשפחתיות החליטו שהם רוצים להשקיע בקרן ריט בנדל"ן מניב ללא גרעין שליטה. כשדיברנו איתם, הם אמרו שיהיו מוכנים להעלות את החזקתם כדי לחסום את הניסיון של אספן".

בן חמו מבקש גם להתייחס לטענות שהעלתה אספן בנוגע לדמי הניהול הגבוהים שמשלמת הקרן לחברת הניהול שלה ואומר כי "צארום לא מאמין בציבור. יש לו חברה שאיתה נוח לו לגייס כסף מהציבור. יו"ר החברה הציבורית שלו עובד גם כשכיר בחברה הפרטית שלו ומקבל על חצי משרה כמעט 2 מיליון שקל בשנה. המנכ"ל מקבל שכר של מעל 3 מיליון שקל בשנה. במונחי הבורסה, זה לא סכום עתק, אבל אצלנו זה סכום אדיר - כמעט גובה כל דמי הניהול שמשלמים בקרן הריט".

היום סלע הציגה דו"חות חיוביים לרבעון השני, בעיקר בזכות רכישת נכסים בכפר סבא ויבנה. כך, הכנסותיה מדמי שכירות זינקו בכ-40% לכ-7.1 מיליון שקל, שיעור הרווח התפעולי מההכנסות עלה מ-65% ל-69% ובשורה התחתונה היא עברה מהפסד לרווח של כ-1.3 מיליון שקל. החברה הודיעה כי תחלק בספטמבר דיבידנד של 3.65 מיליון שקל.